De för över för mycket pengar, och vill att du ska föra över överskottet till "fraktbolaget". Däri ligger bluffen. "Fraktkostnaden" är de pengar de lurar till sig.
Men herregud jag vet..... Finns andra scenarion också, och dom för inte över för mkt pengar, dom skickar över ett kvitto som ser ut som att det kommer från paypal och är för mkt pengar från ett fejk paypal konto.
Det är det viktigaste som folk bör veta vilket inte alla verkar veta trots många diskussioner och trådar om detta, att även om det ser ut som att du fått in pengar på ditt paypal så är det inte så, även fast mailet ser ut att komma från paypal.
Jag skrev bara hur man kan göra för att skicka tillbaka "överskottet"= ngt annat än pengar för att driva med dom om man nu vill det.
Och så skrev jag hur man kan göra för att få dom att betala fraktkostnaden i tron att dom ska få kontanter, "pengar" som man lägger ut innan innan "paypal pengarna kommit",
(man spelar med att man tror att paypal pengarna kommer om ngn dag
och lägger ut "kontanter" ngt skit i en låda/kuvert/vad du vill),
som man skickar så dom tror att dom kommer få tillbaka pengar, ändra deras upplägg så dom i tron om att dom ska få kontanter skickade till sig betalar fraktkostnaden, och det vill dom göra innan säljaren får reda på att transaktionen från paypal inte finns och inte kommer, (vilket man redan vet från början) så då skickar dom nog gärna dit ngn fraktfirma och betalar för att hämta paketet och det illa kvikt.
Och om dom spelar med att dom vill ha hojen också så kan man spela med och emballera ngt större. Om dom inte hör av sig när man föreslår ngt så är det inte mer med det.
Vissa är smarta och jobbar efter att lägga ner vid minsta misstanke/ändring av upplägg/ men vissa kan vara lite mindre begåvade och kåta på pengar vilket vissa scammers är och det är trots allt pengar dom är ute efter vilket gör att det kan lyckas att ändra upplägget lite om dom tror att dom ska få pengar.
Däremot borde folk vid det här laget veta att sånt här är bluff, men jag tycker som andra skrivit tidigare: hellre en tråd för mkt än att ngn blir lurad. Jag skrev bara om sätt man kan jävlas tillbaka vilket dom minst sagt förtjänar.
Men en sticky med bluffarnas olika upplägg och metoder kunde vara bra så folk som ska sälja sina hojar mm kan kolla igenom det så alla får veta detta..