Konstig typ som vill köpa min hoj

Åhhhh... vilken puls jag får... Trådar som dessa får mig att fundera på att intressera mig för blondinbellas blog istället för att söka intressanta trådar på sporthoj. No offense men va f-n... OK det där var inte snällt, solly... Jag ventilerade bara mina tankar.

Be kind whenever possible, it's always possible.

Om man köper en demad(sisådär 100mil) 2010-2011 KTM 690 Duke för under 60' i UK, varför skulle då en Britt gå över Nordsjön och betala mer för en -09...

Hrm..

Okej okej, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag trodde jag var så himla speciell med min tråd.

Jag bifogar hans email adress här så kan ni alla vara otrevliga :P

catberben@gmail.com

dom är jobbiga dom där typerna, hade en snubbe i england som la ut min bil på blocket för ett år sedan, vid ett flertal tillfällen, med mitt namn å allt, bild på min bil mm, allt stämde förutom att jag var ovetande och inte mitt kontonr såklart, undrar hur många som la handpenning och aldrig fick se någon bil=/

Okej okej, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag trodde jag var så himla speciell med min tråd.

catberben@gmail.com

Ha ha, helrätt! :tummenupp

Bättre fråga en gång för mycket än en gång för lite, du har ju inte läst alla trådarna om detta - uppenbarligen ! :)

Verkar något för bra för att vara sant är det ofta det, och - som i det här fallet, och anledningen till att du postade frågan -
verkar något skumt, så är det sannolikt för att det är det!

Men när fan ska folk lära sig?:va

Det är alltid första gången för någon. Och en del av dem är godtrogna.
Därför fortsätter det att gå att lura folk, tyvärr.

De för över för mycket pengar, och vill att du ska föra över överskottet till "fraktbolaget". Däri ligger bluffen. "Fraktkostnaden" är de pengar de lurar till sig.

Men herregud jag vet..... Finns andra scenarion också, och dom för inte över för mkt pengar, dom skickar över ett kvitto som ser ut som att det kommer från paypal och är för mkt pengar från ett fejk paypal konto.

Det är det viktigaste som folk bör veta vilket inte alla verkar veta trots många diskussioner och trådar om detta, att även om det ser ut som att du fått in pengar på ditt paypal så är det inte så, även fast mailet ser ut att komma från paypal.

Jag skrev bara hur man kan göra för att skicka tillbaka "överskottet"= ngt annat än pengar för att driva med dom om man nu vill det.
Och så skrev jag hur man kan göra för att få dom att betala fraktkostnaden i tron att dom ska få kontanter, "pengar" som man lägger ut innan innan "paypal pengarna kommit",

(man spelar med att man tror att paypal pengarna kommer om ngn dag
och lägger ut "kontanter" ngt skit i en låda/kuvert/vad du vill),

som man skickar så dom tror att dom kommer få tillbaka pengar, ändra deras upplägg så dom i tron om att dom ska få kontanter skickade till sig betalar fraktkostnaden, och det vill dom göra innan säljaren får reda på att transaktionen från paypal inte finns och inte kommer, (vilket man redan vet från början) så då skickar dom nog gärna dit ngn fraktfirma och betalar för att hämta paketet och det illa kvikt.

Och om dom spelar med att dom vill ha hojen också så kan man spela med och emballera ngt större. Om dom inte hör av sig när man föreslår ngt så är det inte mer med det.
Vissa är smarta och jobbar efter att lägga ner vid minsta misstanke/ändring av upplägg/ men vissa kan vara lite mindre begåvade och kåta på pengar vilket vissa scammers är och det är trots allt pengar dom är ute efter vilket gör att det kan lyckas att ändra upplägget lite om dom tror att dom ska få pengar.

Däremot borde folk vid det här laget veta att sånt här är bluff, men jag tycker som andra skrivit tidigare: hellre en tråd för mkt än att ngn blir lurad. Jag skrev bara om sätt man kan jävlas tillbaka vilket dom minst sagt förtjänar.
Men en sticky med bluffarnas olika upplägg och metoder kunde vara bra så folk som ska sälja sina hojar mm kan kolla igenom det så alla får veta detta..

catberben@gmail.com

...och det är ju tyvärr inte bara en som skickar. Kanske dags(om man nu ska spamma mailboxar) att skriva en sticky på alla som sänder sitt intresse.
La ut igår en annons och direkt kom det från två håll.
marvinhallberg@gmail.com
eng.rbruce101@gmail.com

...osså ska dom ju givetvis ha stora tydliga bilder på hojar också(minst 1mb/bild) :)

Har ni inga bilder på hoj, så skicka bilder från tex senaste semesterturen eller bilder typ Thailandssemestern..

Last edited:
Antingen är scamen att dom sätter över pengar på paypal och skickar ett fejkat kvitto på mailen där det ser ut som det är en inbetalning gjord till säljarens paypalkonto och sen hör dom av sig och säger att dom skickat för mkt pengar och vill ha det skickat tillbaks. Och då vill dom nog inte ha det via paypal för då måste säljaren vänta tills deras pengar kommer in vilket det inte gör så då föreslår dom att säljaren kan skick kontanter eller på ngt annat sätt. På så vis får dom pengar, överskottet på betalningen som inte finns.

men om man säger att man aldrig fått pengarna då även fast dom skickar ett fejkat kvitto ? o sen säger att man inte kommer föra tillbaka några pengar på annat sätt än paypal ?

Är det verkligen på det sättet dom luras ? Det bara FÅR inte finnas en enda människa som är så urbota dum att dom går på det ?

Åhhhh... vilken puls jag får... Trådar som dessa får mig att fundera på att intressera mig för blondinbellas blog istället för att söka intressanta trådar på sporthoj. No offense men va f-n... OK det där var inte snällt, solly... Jag ventilerade bara mina tankar.

Be kind whenever possible, it's always possible.

Jag har slutat läsa alla trådar på SH. :banana
Prova du med. Det går även om det är jobbigt i början :confused:
innan hjärna fått in att säga NEJ
pekfingret fått in att INTE klicka på allt.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025