Konstig trötthet

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Nuförtiden så brukar jag ofta bli svin trött kring 19:00-21:00 och riktigt bara däcka i soffan eller om jag orkar engagera mig till sängen. Hursomhelst så vaknar jag som alltid kring 00:00 och är svinpigg och vaken hela natten. Som idag, vafan är det frågan om?

Taskig dygnsrytm eller en blodsockersvacka.

I morgon min unge man är det du som tar dig en promenad vid 1900 istället för att sitta i soffan.

honkiie skrev:
Nuförtiden så brukar jag ofta bli svin trött kring 19:00-21:00 och riktigt bara däcka i soffan eller om jag orkar engagera mig till sängen. Hursomhelst så vaknar jag som alltid kring 00:00 och är svinpigg och vaken hela natten. Som idag, vafan är det frågan om?

läste nått om dedär nånstans.. att runt 19 - 20 tiden på dagen så är man som tröttast.. har väl nått med blodsocker å sånt å göra..

jag e likadan.. runt 20 tiden så e jag slö som ett arsel

Ja det gäller att inte gå ner i rond 3 i soffan. Stäng av teven o gör ngt aktivt istället.

Socker som några här säger kan säkerligen spela in. Jag kände av samma symptom som du tidigare men efter att jag slutade tvärt med allt socker för ca 5 månader sedan så har jag blivit en helt ny människa. Är mycket piggare, har inte huvudvärk lika ofta som tidigare, orkar hålla igång längre, inte lika sur som förut mm. Jag har dock bara slutat inmundiga sådant socker som är lätt att undvika, såsom tex godis och dricka. Bröd etc äter jag som vanligt och läser inte innehållsförteckningen för att utrota sockret helt, än så länge iaf.
Just nu sitter jag iofs och skämmer bort mig själv med några rom-groggar som innehåller mycket socker :(
Ett annat tips är att bara för en enda dag så skippar du sockret helt och håller dig vaken till ca 23:00 om du gick upp runt 08:00. Då har du helt normal dygnsrytm, du kan slappna av i sängen i ca 1 timme innan du knoppar in. Nästa dag kommer du automatiskt följa denna rytm. Du kommer lätt in i den men faller lika lätt ur den.

själv äter man sömntabletter för o ens kunna sova :gnissla

o sen att jag har den värsta dygnsrytmen hjälper inte...inga probs att vara vaken till 5 på morgonen o e hur pigg som helst o sova till 1 på dan..

men har slutat med det nu...

nattinatt :3freak

Ja jag får väl ta å prova sluta med socker. Troligtvis så är det väl det som är boven då jag dricker typ 1,5l cola per dag.

honkiie skrev:
Ja jag får väl ta å prova sluta med socker. Troligtvis så är det väl det som är boven då jag dricker typ 1,5l cola per dag.

Garanterat det som gör det! Jag drack runt 1,5-2,5 liter cola om dagen när det var som värst. Sen godis därtill. När jag ställde mig på vågen så vägde jag ca 6 kilo mer än vad jag gjorde 2 år tidigare, då med förlorad muskelmassa. Byxorna ville inte sitta bra längre heller :( Nu har jag gått ner ca 4 kilo sen jag började leva "nyttigt". Har inte dragit in på nåt annat, äter fortfarande som en häst och äter hyffsat mycket fet mat (McD minst 2ggr/vecka, pizza likaså) och alltid lunch ute när jag jobbar. Min metabolism är iofs inte normal, kan äta vad som helst utan att bli fet men socker ger kroppen vika för. Väger numera 69,5 fördelat på 170cm och även om jag skulle vilja väga runt 80kg med muskler så är jag nöjd.

Jag käkar inte heller socker. :tummenupp
Exakt det du beskrev har jag beskrivit för andra. Ätit typ två glassar och en bit paj sen i april, om man räknar bort shotsen på krogen :rolleyes:

Det lustiga är att sockergrejer typ godis och bakelser inte är gott längre. Mina goda kamrater tycker att jag är larvig som inte käkar nånting när dom vräker i sig godis, chips, läsk och donken-mat. De tror att jag låter blir det för att det är onyttigt, vilket är ett ganska löjligt skäl när man sitter och är hungrig och har tillgång till sliskburgare eller snask. Men sanningen är att jag FAKTISKT INTE TYCKER DET SMAKAR GOTT, svårt att ta in för de som inte har testat den typen av avhållsamhet :gnissla

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...