bmwjohan
För farlig för allmänheten
Jag pendlar med en eu-moppe fram och tillbaka till jobbet för att inte slita på husabergaren i onödan och jag håller på och försöker få bort strypningarna på moppen. Än så länge har jag inte hittat några. Jag hittade dock en skum sak på avgasröret igår. Ungefär fem cm ner på grenröret, från motorn räknat, går ett rör rakt ut från avgasröret i 90 graders vinkel. Dvs det är liksom borrat ett hål rakt in i sidan på avgasröret där detta mindre rör är ditsvetsat. Detta rör leder till en liten aluminiumlåda. Från denna låda går inga kablar eller nått sånt utan enbart en 4dm lång gummislang. Denna gummislang hänger bara helt löst och är inte kopplat till något. Min fråga är förstås, vad fan är detta för något? Är detta någonting som skäl effekt?
Har aldrig sett något sånt här på mina hojar. Det kan ju sitta lambdasonder på en del bilar på detta sätt men det här är absolut inte en lambdasond.
Jag står fan inte ut med moppen längre. Den är så slö, men jag måste fortsätta puttra runt på den tills det blivit vår så att jag kan köpa en ktm 950sm istället.
Har aldrig sett något sånt här på mina hojar. Det kan ju sitta lambdasonder på en del bilar på detta sätt men det här är absolut inte en lambdasond.
Jag står fan inte ut med moppen längre. Den är så slö, men jag måste fortsätta puttra runt på den tills det blivit vår så att jag kan köpa en ktm 950sm istället.
)