Konstig reklam. Hjälp!

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Smagatusk

Guest
Hej!

Så här har det börjat se ut i min dator de senaste dagarna.

Prtsc.jpg

Vissa ord - helt random - blir länkar till Buzzwok, en harmlös skämtsida förvisso, men det är fruktansvärt irriterande. Jag ser det ÖVERALLT!

Finns det bra adblocker eller nåt? Jag kan ingenting om sånt här.

Hjälp?

Inte för att vara sådan men det där ser i mina ögon ut att vara något skräp du fått i din läsare.
har du rensat datorn ? uppdaterade malware program (anti virus anti malware osv) ?
bankärenden och köp på Internet mm bör väl undvikas tills du är säker på att den är fri från skräp, men det är väl ganska självklart.

Inte för att vara sådan men det där ser i mina ögon ut att vara något skräp du fått i din läsare.
har du rensat datorn ? uppdaterade malware program (anti virus anti malware osv) ?
bankärenden och köp på Internet mm bör väl undvikas tills du är säker på att den är fri från skräp, men det är väl ganska självklart.
Ja, det är det säkert... Jag vet inte varifrån jag har fått det ifrån, dock.

Det med anti-anti-allt är jag som sagt dålig på, men har gjort mina bankärenden i vanlig ordning. Hoppas inget skiter sig.

Finns en "importera bokmärken" under knappen längst upp till höger.

Ok, tack! Det är gjort nu. Hur gör jag nu för att slippa den extra toolbaren jag fick under adressfältet och hur gör jag för att slippa trycka 2 gånger för att få fram favoriterna?

Det verkar vara lite jobb med att byta webbläsare...:gnissla

Återigen, tack för hjälpen alla.

Ok, tack! Det är gjort nu. Hur gör jag nu för att slippa den extra toolbaren jag fick under adressfältet och hur gör jag för att slippa trycka 2 gånger för att få fram favoriterna?

Det verkar vara lite jobb med att byta webbläsare...:gnissla

Återigen, tack för hjälpen alla.
Allt du vill ändra finns under fliken verktyg.
Och under bokmärkesfältet.

Last edited:
Toolbar hängde nog med automagiskt, gå in i kontrollpanelen och radera det i program.

Rensa bort adware och spyware med AdAware från Lavasoft. Gratis och hittar det mesta.
http://www.lavasoft.com/

- - - Updated - - -

Rensa bort adware och spyware med AdAware från Lavasoft. Gratis och hittar det mesta.
http://www.lavasoft.com/

Det är väldigt vanligt att man erbjuds en Toolbar när man installerar något gratisprogram eller annat skit. Men som oftast brukar det finnas en liten kryssruta man kan kryssa bort för att slippa sånt irriterande skit. Troligtvis har du missat göra det och det är lätt hänt för dom brukar försöka gömma dom alternativen väl. Har man tur brukar toolbars kunna avinstalleras manuellt i programhanteraren men jag har varit med om att den enda lösningen varit att installera om hela Windows från början igen. Sånt där skit har en förmåga att klistra sig fast tyvärr....

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back