konstig motorgång

TTR

9 Juli
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
ktm 640
på min kawa klx650 -98. ibland när man kör iväg och trycker in kopplingen för att stanna så dör hojjen. samma ibland när man ska från rödljus. kan vara så att jag är ovan, men tycker att kopplingen känns lite väl stum. Någon som har råkat ut för detta tidigare eller vet vad det kan vara?

Är också sugen på lite trim då min polare Sandgren med yz400 kör om mig :gnissla

// tobbe

TTR skrev:
på min kawa klx650 -98. ibland när man kör iväg och trycker in kopplingen för att stanna så dör hojjen. samma ibland när man ska från rödljus. kan vara så att jag är ovan, men tycker att kopplingen känns lite väl stum. Någon som har råkat ut för detta tidigare eller vet vad det kan vara?

Är också sugen på lite trim då min polare Sandgren med yz400 kör om mig :gnissla

// tobbe

Gasa lite när du kopplar...Så slipper du stå och kicka sen :tummenupp

tycon1 skrev:
Gasa lite när du kopplar...Så slipper du stå och kicka sen :tummenupp

men en hoj ska väl ha stabil tomgång så att man slipper stå och gasa hela tiden. det är gasandet jag vill slippa när man står still

TTR skrev:
men en hoj ska väl ha stabil tomgång så att man slipper stå och gasa hela tiden. det är gasandet jag vill slippa när man står still

Ok..Då är det bara uteslutningsmetoden som gäller! :)

Kolla:
Luftfilter, sprickor insug, dämpvadd (ljuddämparen), igensatt förknasare?, huvumunstycke för stort? tändstifft ska till regel vara fräsht när du pillar med munstyckena (alltså ett nytt, så att du vet att inte det strular) Rätt oljenivå, med rätt sorts olja?

Pilla lite med luftskruven, och om den är fortfarande liknande. Så kan du behöva kolla reeds, och tändning...

tycon1 skrev:
Ok..Då är det bara uteslutningsmetoden som gäller! :)

Kolla:
Luftfilter, sprickor insug, dämpvadd (ljuddämparen), igensatt förknasare?, huvumunstycke för stort? tändstifft ska till regel vara fräsht när du pillar med munstyckena (alltså ett nytt, så att du vet att inte det strular) Rätt oljenivå, med rätt sorts olja?

Pilla lite med luftskruven, och om den är fortfarande liknande. Så kan du behöva kolla reeds, och tändning...

tack, får kolla det i veckan. för ibland går den på "hög" tomgång när den går på tomgång och ibland på låg. så det kan va som du säger att det sugs in luft någonstans. får kolla i veckan.. tack

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!