konstig fel på suzuki gt 125

suzuki gt 125

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
suzuki gt 125
hej jag har köppt en suzuki gt 125 1981.det är en 2 taktare och när jag köppte den så ville den inte starta jag började o pilla och kolla att det fins gnista o sånt o det fans det och bensin får den in.men nu till det kostiga det är ju en 2 cylindrig 2 takt och och när jag hade tagit ur ett stifft ur ena cylindern så tog jag på kicken för att få reda på om kolven.då starta de den?? så jag stanade den o startade den i gen o den fick i gång med en gång sedan skruvade jag till baka det andra stifftet då vägrar den o starta.vad fan är de för fel?? någon som har hafft något liknande

mvh conny

Har också en tvåcylindrig maskin, kan vara krångligt, jag har inte fått den att gå ordentligt på höger cylle, men jag fattar inte riktigt vad du menar..

hej så som min fungerar är att tar jag ur stiftet på vänster cylinder så startar den på ena cylindern höger altså men sättar jag i stiftet i vänster cylinder i gen så vill den inte gå i gång alls tänder inte till eller något sånt

Vad märkligt att den inte går på höger cylindern med stiftet i vänster, fråga i teknik och mekhörnan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT