Konstig bestraffning i BSB!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
BSB Oulton Park i helgen Jason O'Halloran hade kontakt och kraschade HÅRT två gånger I SAMMA KURVA, i race 1 med Peter Hickman och i race 2 med Tommy Bridewell !!!
Men.... Alltså... var det inte konstigt av race directory att ge Hickman en hård bestraffning för hans "Misstag" på O'Halloran, men en betydligt mildare bestraffning till Bridewells påkörning av O'Halloran! Tommy Bridewell kör ju på O'Halloran medans Hickman blir påkörd. Tycker jag!
O'Halloran-Hickman:
O'Halloran-Bridewell:
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag är en sopa men den övre är väl närmast en raceincident? Jag kollade bara första kraschen i varje filmsnutt, följer inte bsb
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag är en sopa men den övre är väl närmast en raceincident? Jag kollade bara första kraschen i varje filmsnutt, följer inte bsb

O'Halloran tJör som om han hade paxat ett spår i förväg och verkar bli förvånad när andra inte verkar ha fått memot.

I krasch #1 i film #2 tycker jag det ser ut som om O'Halloran återigen försöker sig på ett spår som datumet redan gått ut på. Kontakten i sig är hans fel, men Bridewell som påkörd driver därefter ut och äter upp all bana.
Medvetet? Går inte att säga, men det kunde slutat jävligt illa.

Mina slantar, men jag har alltid undrat varför det är så ont om berm shots och dubbelhopp i roadracing.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Tycker det ser ut som luckan fanns där båda gångerna. Fattar inte varför det delas ut straff.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, det var ju inte gott om plats där, ungefär som att dyka in efter snabbvänstern in i depåböjen på åsen, är man sen blir det jävligt trångt och banan tar slut för stackarn på yttern.

Den fysiska platsen finns ju men den är inte möjlig att använda utan att motståndarn går av så ska man förbi där måste man komma upp högt nog att synas i tid.

Straff verkar sen bero på vem som kör mer än vad de faktiskt gör om det inte är övertydligt. . . . .
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Första känns som O'Halloran är tvåa in i ett spår medan den andra känns som att den andra inte håller sitt spår.

Men jag kan inte reglerna, nu är jag som en godtycklig hockeysupporter som klagar på domarna på hockeymatchen :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top