Konstig Aprilia rs 125

Nu har jag gått igenom nästan hela motorn efter strypningar, men det finns verkligen inget i den som stryper den. Har börjat fundera på vad min kompis sa om avgassystemet, det är säkert strypt ändå :( Vart i så fall sitter strypet i avgassytemt och vad har ett strypt avgassystem för serienr.? Kan man se om det är strypt på någe lätt sätt?
 
På låga varv går den som en gräsklippare. Men det beror nog på att min avgasventil står på helt öppet (her ingen VARIABEL avgasventil). Tack för alla envisa svar som hjälpte mig hitta felet!:)
 
Last edited:
2FAST4U2 skrev:
2178453 Min kompis hade fel, avgassystemet var strypt. Jag köpte ett begangnat ostrypt orginalsystem igår får 500kr och nu går hojen grymt bra på höga varv. På låga varv går den som en gräsklippare. Men det beror nog på att min avgasventil står på helt öppet (her ingen VARIABEL avgasventil). Tack för alla envisa svar som hjälpte mig hitta felet!:)


Bra att det löste sig. :tummenupp
 
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!
 
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!

Lite sent svar va? Han bytte ju rör för ett år sen :hihi
 
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!

Man får tacka för omtänksamheten men som sagt är det för sent:tungan Kör med 130 munstycke nu. Visst går det att köra utan avgasporten men det är inte kul att köra inne i stan.
 
Last edited:
nu när det ändå snackas om avgasportar vill jag fråga alla som skruvat isär sina hojar ett par gånger...hur är det lättast att komma åt den för att skruva loss skiten och göra rent den?
 
nu när det ändå snackas om avgasportar vill jag fråga alla som skruvat isär sina hojar ett par gånger...hur är det lättast att komma åt den för att skruva loss skiten och göra rent den?

Ta loss en av sidokåporna så kommer du åt den. Räcker med en sidokåpa
 
Jag lånar bara tråden lite :P eftersom ni va inne på effektrör så undrar jag var man skulle hitta billigt effektrör till en rs?:gnissla :yoparty
 
Back
Top