Konsten att minska vikt relativt snabbt (ej helt utan konsekvenser)

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Hojt på er hojåkare.

Nu ska ni få höra hur man han gå ner i vikt raketsnabbt (viktiga daten, invägning för boxningsmatchen etc etc)

Så här gjorde iaf jag: I fredags så myspüste jag med en flaska rött.
Morgonen efter så vaknade jag med en smärre huvudvärk. "-Hm, Jag blir inte bakis på en vinare?" var det första jag tänkte. Nåväl, jag somnade om, för att se om den försvann. IKKE!

Vad jag fick vara med om var en bergodal-bana i hallisar och jag minns att mitt täcke blev stora blåa korvar som försökte dra mig iväg till nåt skumt ställe. Tilläggas bör är att jag inte har ett blått täcke. :va

Vaknade 10 minuter senare (trodde jag) och det var söndag.
I brist på smärtstillande så försökte jag tuffa ut det med vatten i massor. Hjälpte sisådär.

Så när jag gick till doktorn (fullt införstådd att det var tisdag, och inte måndag, och alla hade fel utom jag, så visade det sig att jag hade 39 graders feber.

Så på skojs skull så kollade jag min vikt (då jag har ätit max 4 kex sen söndags) så har jag gått ner från 75 till 70kg.

Så där har ni mitt bantnings-tips. :tummenupp

(Viss ironi inkluderad)

Nu ska ja byta sängkläder igen i min hemmagjorda vattensäng.

Lustigt egentligen att man säger 39 graders feber.
Kunde lika gärna varit två graders feber, eftersom 39 grader är två grader högre än nominell kroppstemperatur.

Fler än jag som tycker det senare låter bättre?

Jag har själv lyckats gå ner 4 kg på ett dygn då jag inte fick behålla ens vatten p.g.a. matförgiftning. Fick läggas in med dropp... Dessvärre är det mest vätska som gör att man går ner så fort... När man återfått vätskebalansen så är det nog inte mer än 1 kg man gått ner...

Lustigt egentligen att man säger 39 graders feber.
Kunde lika gärna varit två graders feber, eftersom 39 grader är två grader högre än nominell kroppstemperatur.

Fler än jag som tycker det senare låter bättre?
Blir lite mer rättvisande så. För mig innebär 39 grader nästan 3 grader högre än normal temperatur.

Den normala temperaturen varierar från person till person men brukar ligga mellan 35,6 och 38,2 grader Celsius. Det som är feber för en person kan vara normal temperatur för en annan.

Du Dan, nästa gång du kommer till Sverige så ta med några sådana flaskor till mig. ;)

Vart köpte du det vinet egentligen, på någon bakgård av någon som till och med ser mer skum ut än dig? :hojharley

Nej allvarligt, köp inte det vinet någon mer gång det låter ju värre än rohypnol.

/Johan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...