Konstant ljus..inget blink

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
:va Fan , skit osv....jag vet att det finns massor med trådar om blinkers.....kopplade in LED relä på hojen..nu lyser mina nya fina blinkers(LED) med konstant ljus som en, inga blinkningar...det är väl ändå därför det heter blinkers....några förslag:va

DunderDan skrev:
2470600 :va Fan , skit osv....jag vet att det finns massor med trådar om blinkers.....kopplade in LED relä på hojen..nu lyser mina nya fina blinkers(LED) med konstant ljus som en, inga blinkningar...det är väl ändå därför det heter blinkers....några förslag:va

Köp "universal"-relä. Det blinkar med samma frekvens oavsett belastning. Det gjorde jag och det funkar kanon.

Precis, du måste byta blinkrelä.

Sa dom inte det när du köpte dom? :D

Det fanns en tråd uppe för ett tag sen med problem angående led-relä. Då var det kontrollampan på instrumenten som var boven i dramat om jag inte minns fel. Sök.

Linuus skrev:
2470961 Precis, du måste byta blinkrelä.

Sa dom inte det när du köpte dom? :D

Jag bytte det gamla reläet mot det nya fina LED reläet, funkar ju ändå på samma sätt, konstant ljus:mad:

Eng skrev:
2470947 Köp "universal"-relä. Det blinkar med samma frekvens oavsett belastning. Det gjorde jag och det funkar kanon.
Var hittar jag denna räddning på mina problem?

Last edited:
DunderDan skrev:
2471034

Var hittar jag denna räddning på mina problem?

Det kan du köpa hos någon hoj-verkstad, eller var som helst nästan. Biltema etc..
Tror bara det heter elektriskt blinkrelä. Jag kan kolla på mitt o lägga upp märke/modell lite senare. Har inte möjlighet just nu. Bosch var det iaf kommer jag ihåg.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back