Konsipirationsteori 1a

• Thread starter Thread starter SSB
  • Start date Start date

Ligger socialdemokraterna själva bakom "spionskandalen"?

• Antal röstningar
    0

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Konspirationsteori 1a

Angående folkpartiskandalen...tänk följande scenario.

1. SSU politker släpper medvetet inloggningsuppgifter till LUF, användarnamn "Sigge" och lösenordet "Sigge".
2. Socialdemokraterna granskar inloggningarna till sin hemsida extra nogrant och märker i januari att dom fått napp och att fler och fler loggar in till och med mars. Jackpot! (Man ändrar vare sig användarnamn eller lösenord).
3. Med två veckor kvar till valet släpper sossarna information dom haft tillgänglig i 6 månader och gör en polisanmälan.

Två andra intressanta rykten jag inte kan bekräfta:
Peter Jodenius, den 24-årige folkpartisten som fick uppgifterna i punkt 1 är en fd SSU:are från Växjö.
Fredrik Sjöshult, journalisten som blev kontaktad av en källa inom fp är en fd SSU:are från Växjö.

Tror du som sann konspirationsteoretiker att socialdemokraterna ligger bakom det här?

Last edited:
Mycket möjligt, de har gjort sjukare saker än så. Jag tror i och för sig inte det, men de har ju suttit och hållt på det hela, det är uppenbart. Men det är väl deras rätt, men samtidigt lågt.

SSB skrev:
2438023
Tror du som sann konspirationsteoretiker att socialdemokraterna ligger bakom det här?

Jag tror inte du är långt ifrån sanningen. Det kan möjligen vara så att de inte planterat lösenordet medvetet men jag tror de varit medveta om intrånget men väntat med att släppa bomben tills det är som absolut mest känsligt för fp och alliansen. Jag tror sossarna hela tiden känt att detta varit till deras fördel snarare än nackdel.

Släppt det medvetet, det vettefan. Det är lite för konspiratoriskt (hoppas jag...) Har vi månne någon erfaren konspirationsteoretiker[tm] på forumet som kan komma med lite insiktsfulla kommentarer?

Men att det kommer fram nu först ligger ju onekligen fantastiskt lämpligt i tiden, och att de hållt på det är väl mer än rimligt att anta.

korvgubbe skrev:
2438045 Jag tror sossarna hela tiden känt att detta varit till deras fördel snarare än nackdel.

Absolut, så står den där vedervärdiga Ulvskog i tv och låtsas som att detta typ sabbat deras valrörelse. :zpy

Markus skrev:
2438090 Absolut, så står den där vedervärdiga Ulvskog i tv och låtsas som att detta typ sabbat deras valrörelse. :zpy

Efter den absolut första "chocken" (då i våras) så lär de snarare ha känt att de dragit en jackpot. Så snart som intrånget blivit känt lär de ju ha undvikit att placera kritisk information på nätverket och istället bara gnuggat händerna i väntan på att få släppa bomben.

Med min lilla insyn i Partiet skulle jag nog vilja påstå att man INTE undvikit att placera information på SAPNET.

korvgubbe skrev:
2438097 Efter den absolut första "chocken" (då i våras) så lär de snarare ha känt att de dragit en jackpot. Så snart som intrånget blivit känt lär de ju ha undvikit att placera kritisk information på nätverket och istället bara gnuggat händerna i väntan på att få släppa bomben.
Undrar om någon av TV's oerhört "opolitiska" personer, intervjuare, experter, ankare, you name it, kommer att diskutera i dessa banor? Eller iallafall ställa frågan till någon inom (S)?

Jag tror inte det.

Markus skrev:
2438090 Absolut, så står den där vedervärdiga Ulvskog i tv och låtsas som att detta typ sabbat deras valrörelse. :zpy

Var det då hon drog i med att de kände sig våldtagna? Asså, som sosse är det väl bara att hålla käften och avvakta valdagen? Vapnen är ju utdelade, bara att vänta på att folkpartisterna sätter dem mot pannan och trycker av...

skulle vara oehört intressant om detta togs upp imorgon (torsdag) vid utfrågningen mot Lars Leijonborg, men oddsen för det är nog inte stort.
(en diskution om det som hänt lär ju ske, men denna teori...)

Om man går till val med ett manifest som är pinsamt dåligt & inser att "fienden" tar mer & mer mark - vad gör man då? Man försöker förstås skada "fienden" så att man kan ta tillbaka förlorad mark. Det här har sossarna sparat på in i det längsta och lyfter när det skadar som mest. Otroligt lågt men inget, och då menar jag inget, förvånar mig längre när det gäller sossarna. Tyvärr är svenska folket så otroligt lättlurade så när den fete lägger huvudet på sne och pratar som om han tilltalar ett barn, ja då smälter vilket miffo som helst. "Pappa Persson", tänker de, "han kommer minsann ta hand om mig".

Jag fattar inte varför alla här tycker att det är så väldigt lågt av sossarna.
Har jag missat något eller är det inte Fp som har syndat??? :confused: Ni vet det partiet med hårda tag mot fusk och hög moral på agendan...

bonny skrev:
2438285 Jag fattar inte varför alla här tycker att det är så väldigt lågt av sossarna.
Har jag missat något eller är det inte Fp som har syndat??? :confused: Ni vet det partiet med hårda tag mot fusk och hög moral på agendan...

Det är nog snarare så att många på detta forumet över mycket övertygade om att höger-alliansen är "räddningen" för sverige och det blir en naturlig reaktion att försöka försvara istället för att gå med på att det är ett parti i deras block som har gjort ett grovt fel!

Edit: Hade det varit tvärtom så hade den här diskussionen kommit fram för då hade det bara varit sossarnas fel.

samma som med 9/11, Bush, Bin laden osv., "det kan bara ABSOLUT vara på ett sätt och inget annat"

Nu finns det hopp igen, jag såg att Ulvskog liknat Leijonborg vid en våldtäktsman, jag tror det i samband med att Fettot känner sig "äcklad" (två sanslösa överdrifter) kan få vinden att väna igen och folk fattar hur simpla Partiet är som gör en höna av en fjäder.

Begriper inte folk bättre så förtjänar de 8 nya år av vanstyre (ingen tror väl alliansen kan hämta sig om de förlorar nu på endast 4 år?).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg