Kent W
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Bollnäs
- Hoj
- NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Dagens "tillsatsstinna" sk. bensin har en "lagringstid" i öppet kärl på tre mån.
Sedan finns inte speciellt mycket kvar av de lättflyktiga ämnena som gör att
"bensinen" kan förbrännas....och då börjar också alla tillsatser fällas ut.
På mässing först om främst...sen på aluminium.....suck!
Vet inte hur många som man får "hjälpa" igång på våren när stiften packat
ihop och sagt upp sig...och senare under våren hjälpt till att rengöra förgasarna
och munstyckena från avlagringar som är hårda som harts.
Jag kör tanken så tom det går, fyller i en skvätt "injektorcleaner" kör en stund.
Byter olja och filter, kör runt den.
Tar ur batteriet och ställer det på underhållsladdning över vintern, Ctek-laddare.
På våren är det sen bara att fylla tanken full, sätta i det nyladdade batteriet och starta upp.
Och sen har man fullt upp att hjälpa "dom andra"!
KentW
Sedan finns inte speciellt mycket kvar av de lättflyktiga ämnena som gör att
"bensinen" kan förbrännas....och då börjar också alla tillsatser fällas ut.
På mässing först om främst...sen på aluminium.....suck!
Vet inte hur många som man får "hjälpa" igång på våren när stiften packat
ihop och sagt upp sig...och senare under våren hjälpt till att rengöra förgasarna
och munstyckena från avlagringar som är hårda som harts.
Jag kör tanken så tom det går, fyller i en skvätt "injektorcleaner" kör en stund.
Byter olja och filter, kör runt den.
Tar ur batteriet och ställer det på underhållsladdning över vintern, Ctek-laddare.
På våren är det sen bara att fylla tanken full, sätta i det nyladdade batteriet och starta upp.
Och sen har man fullt upp att hjälpa "dom andra"!
KentW