Konserter - extranummer

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför gör alla musiker så?
Spelar lite låtar, tackar för sig, går av scen, väntar 2 minuter - kommer tillbaka.
Fy fan vad jag tycker det är B, alla borde dra när de sticker första gången så kan de stå bakom sitt jävla skynke och lyssna medans alla sticker.
Tror jag varit på typ en eller två konserter där artisten haft den goda smaken att säga hej då - en gång.

Vad är poängen egentligen?

Att retas?
Att visa att de är förmer?
Att skoja?
Att suga ut det sista ur egotrippen?
Att kolla om publiken menade allvar med applåderna?

fy fan

Egentligen så är ju extranummer nånting som publiken ska få ifall dom varit en bra publik och skriker nog mycket när dom gått av.

Inget extranummer är lagom, de kan gå av när de är klara så man kan få gå hem istället.
Jag har aldrig velat se ett extranummer, kör några hits och packa ihop jitaren för helvete. :mad:

UrbanTiger skrev:

Man blir ju lack, här pröjsar man dyra pengar för att få se ett par låtar, sen ska det rockas all night long - typiska söderfasoner, ingen har jobb så de behöver inte komma i säng. :4skrika

Äh, egentligen undrar jag bara uppriktigt varför de håller på så där, det är ju ingen överraskning när de kommer tillbaks direkt.

Extranummer is the shit! Helst oplanerade, det brukar va rätt skoj. Annars brukar jag stanna så länge jag bara kan för att verkligen få valuta för mina pengar.

Extranummer är inga extranummer efersom i princip alla band kör det alltid. Om tex bandet xxxx kör en världsturné med 155 spelningar så är det samma setlista med samma "extranummer" varje gång.

Jag tycker också det är fånigt.

Jag har bara varit med om ett "extranummer" som var något värt, det var Clawfinger som sa typ så här "Istället för att vi låssas att gå av scenen nu så att ni kan stå och skrika efter ett extranummer och så kommer vi ut och låssas att det är jätte oförberett så stannar vi kvar på scenen och kör sista låten direkt."

• Haha
Reaktioner: RN
acura skrev:
Jag har bara varit med om ett "extranummer" som var något värt, det var Clawfinger som sa typ så här "Istället för att vi låssas att gå av scenen nu så att ni kan stå och skrika efter ett extranummer och så kommer vi ut och låssas att det är jätte oförberett så stannar vi kvar på scenen och kör sista låten direkt."
Det är ju en ganska fånig företeelse med extranummer och Clawfinger brukar ju driva med hela rockmyten hela tiden, jag jobbar med dem och det gör de ofta.

Det är intressant med extranummer för det har ju kommit av att publiken ger sådan respons att banden kör mer för att mätta publiken men nu är det ju inlagt i låtlistorna och alla förväntar sig det.
Jag jobbar även med Meshuggah live och de kör aldrig extranummer utan det är ett set och sedan slut. Satan vad sura folk blir på alla spelningar för attd e inte kör extranummer. :D
I Wien på senaste turnén så stod ca 150 personer kvar och skrek på mer låtar fast det var tänt i hela lokalen och vi hade packat ihop alla instrument. :va

Jag blev rätt sur för ett gäng år sedan när Bon Jovi var på stadium och spelade. Dom gick ut, var ute i 20min, vi började gå därifrån och efter 30min bakom scenen så kommer dom ut igen, då har vi hunnit gått en bra bit, och dom spelar alltså i 30min till! Det var dålig stil! Speciellt eftersom konserten var en födelsedags present åt min sambo! Hade ju velat se dom där extra 30minuter också, men att sitta på en jävla träbänk i 30min och lyssna på jubel hade vi inte lust med.
Det var dålig stil!

Gustav O skrev:
I Wien på senaste turnén så stod ca 150 personer kvar och skrek på mer låtar fast det var tänt i hela lokalen och vi hade packat ihop alla instrument. :va

Hårdrockare är i och för sig rätt puckade, så det hänger nog mer på det än nationaliteten.

Såja, då var man hatad av de sista 2% på Sporthoj. :)

Markus skrev:
Inget extranummer är lagom, de kan gå av när de är klara så man kan få gå hem istället.
Jag har aldrig velat se ett extranummer, kör några hits och packa ihop jitaren för helvete. :mad:

HAHAHAHAHAHA. Fan, du gjorde just min dag. (Det kanske säger någon om hur trist jag har det.)

Markus skrev:
Man blir ju lack, här pröjsar man dyra pengar för att få se ett par låtar, sen ska det rockas all night long - typiska söderfasoner, ingen har jobb så de behöver inte komma i säng. :4skrika

Äh, egentligen undrar jag bara uppriktigt varför de håller på så där, det är ju ingen överraskning när de kommer tillbaks direkt.

Ja fifan för alla på Söder. Parasiter är de allihopa!

Markus skrev:
Hårdrockare är i och för sig rätt puckade, så det hänger nog mer på det än nationaliteten.

Ligger en del i det du säger....

Markus skrev:

Fan Markus, jag har ju känt att vi har "connectat" bra på sista tiden.
En vapenbroder i kampen mot Korvgubbe.
Så hasplar du ur dig att hårdrockare är puckade. :va
Nä nu känner jag mig förolämpad. :4skrika

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...