konsekvenser

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Om man kör hoj utan kort - vad blir det för konsekvenser om polisen haffar en? Seriösa svar nu, inte "arkebusering" eller liknande..

Tja! tror det blir olovlig körning. Det blir väl böter och indraget körkort (om du har något sedan innan) rätta mig om jag har fel.

Annars så skjuter dem väl dig med ett nackskott om du inte åker hd.

Tja! tror det blir olovlig körning. Det blir väl böter och indraget körkort (om du har något sedan innan) rätta mig om jag har fel.

Annars så skjuter dem väl dig med ett nackskott om du inte åker hd.

Hm - fan vad illa! Så jag kan bli av med bilkörkortet om jag kör utan då - hmm... kanske inte värt det:va

Hm - fan vad illa! Så jag kan bli av med bilkörkortet om jag kör utan då - hmm... kanske inte värt det:va

Har för mig att det är så. Så jag skulle nog säga att det inte är värt det även fast jag var olydlig och körde innan jag tog kortet. Sen så är ju frågan hur försäkringsbolaget ställer sig till att du inte har något kort om det händer något.

Köra utan körkort = olovlig körning, har inte prövat.
Köra med indraget körkort = grov olovlig körning = dagsböter och seriös påbackning av spärrtid.
Indraget körkort betyder samtliga behörigheter.

Köra utan körkort = olovlig körning, har inte prövat.
Köra med indraget körkort = grov olovlig körning = dagsböter och seriös påbackning av spärrtid.
Indraget körkort betyder samtliga behörigheter.

En ganska intressant syn från svea rikes lag.
Ang Att inte ha körkort så är det bara olovlig körning ?
Mott att ha det indraget för kanske fortkörnig eller något annat då blir dde grov olovlig körning?

Annars om man orkar så kanske man kan hitta svaret här http://www.notisum.se/RNP/SLS/lag/19980488.htm kanske?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard