Konkörningen

typ mindre än 5tim med trafikskolan. sen lånade jag koner av en bekant, och kanske körde totalt 20min. lyckades sätta ned både foten(liten dutt med foten sen snabbt upp) och få motorstopp (startade hojen igen utan att sätta ned foten och fortsatte). klarade mig galant tydligen på uppkörningen :D

ut å träna med din hoj! körde med min ZXR -91:a sjukt mycke, sen när jag testa en skolhoj som jag körde upp med var de hur lätt som helst, det går att klara alla banor med din hoj oxå! gas,koppling å blicken..lycka till!

Jag vet inte om det finns något ultimat ställe att öva på. Jag tänkte åka upp till Elmia imorgon och köra där, fixa krita och koner och rita.
Sen bara nöta och nöta.. Tar med en kaffetermos till min handledare så blir han nöjd :P

Ja däruppe har jag spenderat en hel del tid oxå.
Nu senaste gången vi var ute och körde så passade jag på att öva bromsningen oxå. Längst uppe i göteborgsbacken ligger ju ett industriområde (hedenstorp) och den delen söder om Rv 40 har typ bara en lång tom väg. Där funkade utmärkt att gasa på upp till både 70 och 90 om man vill och tvärnita utan att riskera att bli påkörd.
Väldigt ny och fin asfalt oxå förutom några svarta spår jag råkade göra...

Körde nog ca 6-8 dubbel lektioner med konkörning. En mara utan dess like men till slut så satt det =)

är väll bara att dra ut på avstånden mellan konerna om du kör sporthoj? sen krymper du efter hand som du hanterar det bra.. då blir det en barnlek sen med körskolans cyklar!

Har precis haft min tredje lektion hos körskolan. Bromsningen går rätt bra, likaså höghastighetsbanan. MEN, krypfarten känns som en omöjlighet, vet inte hur många gånger jag höll på att kliva av cykeln och känga till den. Men jag antar att det bara är att nöta sönder!

Som jag skrev innan så tipsar jag om att inte sitta stel som en pinne på hojen utan använd kroppen som hjälpmedel för att hålla balansen. Brukar släppa när man lär sig detta i kombination med att arbeta med gas, koppling och broms. Lycka till!

konkörningen var ju skitenkelt när man väl tog att ha blicken vid horisonten i bruk.
får du banan med 4 i rad så tänk på att gå ut skitlångt efter tredje konen för att klara vändningen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon