Konica Minolta DiMAGE Z3

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Tjena..
Funderar på att köpa en ny digitalkamera, nån som har erfarenhet av denna?
Har inte fotograferat så mycket tidigare men tycker det är väldigt intressant och roligt. Det som lockar med denna är ju bildstabilisator och 12x optisk zoom, samt priset verkar vara svårslaget.

Vad tror/tycker ni om denna kameran?

Jag är nöjd med min men jag har iofs aldrig testat en "riktig" digital systemkamera.Vet inte om jag kan hurra så mycket för bildstabilisatorn, men man får onekligen mycket kamera för pengarna.

Är du inne på Z3an tycker jag att du likagärna kan kolla på Z5an. Något uppgraderad :)

MikkE skrev:
Är du inne på Z3an tycker jag att du likagärna kan kolla på Z5an. Något uppgraderad :)

Är det några större förändringar annat än 5mp ?

Hur stora bilder kan man skriva ut i bra kvalitet med 4mp?

Lorge skrev:
Tjena..
Funderar på att köpa en ny digitalkamera, nån som har erfarenhet av denna?
Har inte fotograferat så mycket tidigare men tycker det är väldigt intressant och roligt. Det som lockar med denna är ju bildstabilisator och 12x optisk zoom, samt priset verkar vara svårslaget.

Vad tror/tycker ni om denna kameran?

Är nöjd med Z1. Så Z3 borde vara minst lika bra.

Jag har en z3, tycker den är jävligt bra, mycket kamera för pengarna, har det mesta som behövs i och lite till, ställbar slutar tid, du kan ställa den så att du styr genom att trycka en gång, och så kan du vänta 10 sekunder med att trycka
av igen och sånt, många olika bra blixter, bra zom och det, enda nackdelen med den är väl att den är lite för stor för att gå ner i byxfickan, men det kan man leva med

Trötter skrev:
Jag har en z3, tycker den är jävligt bra, mycket kamera för pengarna, har det mesta som behövs i och lite till, ställbar slutar tid, du kan ställa den så att du styr genom att trycka en gång, och så kan du vänta 10 sekunder med att trycka
av igen och sånt, många olika bra blixter, bra zom och det, enda nackdelen med den är väl att den är lite för stor för att gå ner i byxfickan, men det kan man leva med

Låter bra det där!
Hur tycker du bildkvalitén är?

Har en kompaktkamera om jag vill få ner den i fickan :D

Lorge skrev:
Låter bra det där!
Hur tycker du bildkvalitén är?

Har en kompaktkamera om jag vill få ner den i fickan :D

bilkvaliten är riktigt bra, finns olika inställningar för det, finns fine, economy, och standard, bildstorleken finns det 4 lägen för, minsta är 640x480, 1280x960, 1600x1200 och störst är 2272x1704, men ett tips är att köp större minne på en gång, för 16mb räcker inte till mycket, jag använder mitt 16mb just nu, har inte haft pengar och det till större minne innan, men ska köpa 1gb sd ultra kort till den, och köp dem kraftigaste batterierna du kan finna, finns oftast hos expert och det, för det är vanliga gamla hederligliga stift man kör med, så hade altid med ett par extra batterier när du är ute och latjar, sen så finns det plats för extra blixt om du skulle vilja ha.., fäste för stativ.., jag är helt nöjd med min kamera, har inte lärt mig den helt änu, men det kommer..

Trötter skrev:
bilkvaliten är riktigt bra, finns olika inställningar för det, finns fine, economy, och standard, bildstorleken finns det 4 lägen för, minsta är 640x480, 1280x960, 1600x1200 och störst är 2272x1704, men ett tips är att köp större minne på en gång, för 16mb räcker inte till mycket, jag använder mitt 16mb just nu, har inte haft pengar och det till större minne innan, men ska köpa 1gb sd ultra kort till den, och köp dem kraftigaste batterierna du kan finna, finns oftast hos expert och det, för det är vanliga gamla hederligliga stift man kör med, så hade altid med ett par extra batterier när du är ute och latjar, sen så finns det plats för extra blixt om du skulle vilja ha.., fäste för stativ.., jag är helt nöjd med min kamera, har inte lärt mig den helt änu, men det kommer..

Köpa batterier på expert, NÄNÄNÄ.
Jobbar ju på Teknikmagasinet :D
Har ganska bra koll på den å läst massa recensioner osv, ville bara ha lite personliga erfarenheter. Vilket jag nu fått, tack!

Det lutar åt en sådan kamera jao.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...