Kongo - Afrikatips?

Vart i Kongo ska du? Myggnät är att rekommendera då det finns malaria i hela landet. Var försiktig med dricksvatten då det finns elaka amöbor och annat skit.

Plugga på din franska lite, för de pratar inte engelska. Lingala funkar också iofs.

Vad ska du göra här då?

Tackar för tipsen! :tummenupp
Platsen i fråga är Demokratiska Republiken Kongo. (Förvirrande att det finns två land som heter Kongo.) Det verkar som att Världsbanken ska finansiera en uppgradering av den gamla HVDC-länken mellan Inga och Kolwezi. I så fall ska jag till något av de två ställena på drifttagningen och antagligen några fler gånger för att bossa runt lite bland drönarna. Antagligen inte mer än ett par veckor åt gången. Förhoppningsvis slipper jag lära mig franska, men det kanske är bra att kunna förhandla med de som kidnappar mig.

Huff, snart åker jag hem från Kongo efter nästan 5 månader, varav 4 månader som insatschef.

Saknar mat, klimat och allting, ni vet inte hur bra ni har det med snöslask och kyla!

Men, ni som funderar på om ni ska ta steget eller inte, GÖR DET! Det är värt allt jobb.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg