Konformad plastbit i förgasaren???

• Thread starter Thread starter oXydex
  • Start date Start date

oXydex

Guest
Jag plockade ner min förgasare på min XR 600R -97 igår och hittade runt munstycket/i botten av flotörhuset en vit konformad plastbit med en hålavgjutning på (bild kommer senare ikväll) och undrar vad det kan vara. Med mig i garaget när jag plockade ner den så hade jag en MC mekaniker och han hade inte en aning om vad det kan vara eller ens vad det kan ha för funktion. Han har inte mekat så värst mycket offroad men trodde ändå inte att det va nånting som egentligen skulle vara där

Nån här som vet vad det kan vara för nånting och vad det har för funktion

Som sagt bild kommer ikväll

/oXydex

NO_FEAR skrev:
satt den där så ska den säkerligen sitta där.

Hehe jo chansen är nog störst för det men när inte ens MC mekanikern hade en aning om vad den skulle ha för syfte så trodde jag ju först att det va nått skit som nån tidigare ägare pillat dig så vi lät den vara. Får väl ringa nån Verkstad som pysslar mer med Offroad och se om de har nått fint svar åt mig

/oXydex

Chansar halvvilt nu.....

...men kan tænka mig att den skulle fungera som ett litet "skvalpskydd" eller liknade och en førlængning av munstycket.
Kanske førgasaren har stor luft spalt och vid mer "ryckig" kørning (stalp!) eller ve och fasa, bakhjulsåka, så skulle den kanske kunna suga luft om den inte sitter dær.
(billigt sætt att fixa ett design fel helt enkelt ;) )

SÄTT OMEDELBART TILLBAKA!!!

och skäll ut puckot till såkallad mekaniker :zpy
precis som phast säger så är det ett skvalpskydd som skall säkerställa bensintillförseln till huvudmunstycket. konan skall vara med tratten nedåt, sitter några spår så att den hamnar rätt i rotationsled oxå. prova att dra ut på ett stalpigt endurospår utan den och kolla om hojen går bra och hur länge... :crash
//m

Re: SÄTT OMEDELBART TILLBAKA!!!

mindraper skrev:
och skäll ut puckot till såkallad mekaniker :zpy
precis som phast säger så är det ett skvalpskydd som skall säkerställa bensintillförseln till huvudmunstycket. konan skall vara med tratten nedåt, sitter några spår så att den hamnar rätt i rotationsled oxå. prova att dra ut på ett stalpigt endurospår utan den och kolla om hojen går bra och hur länge... :crash
//m

...asså ja ba tjansa...

Fy faan vad meck kunskaperna fick sig en skjuts nu....man är ju kung muttrar och grejor :D

Nix....nu ska jag ut och ta premiär turen med touring hojen och sen skruva bergare :tummenupp :D

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa