Konformad ljuddämarinsats àla GPR?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Är det någon som har testat den typen av insats som är konisk och lite perforerad som bl.a GPR har till sina pipor?

Isf är dom bra?
Dämpar dom mycket?
Vad är det för diameter där den är som störst?
 
Hej

Den är 50mm i stora delen och 20mm i lilla.Jag tyckte inte att det blev någon större skillnad på min sv1000 med GPR på.Jag tjöpte en som är till acra med dia 48.7 tror jag och med lite alu tejp från biltema blev det bättre , och den monteras dessutom från "rätt"håll.

//Peter
 

Bifogat

  • DB-KILLER_3905.jpg
    DB-KILLER_3905.jpg
    12.6 KB · Visningar: 152
  • TRS-INS-K_6963.jpg
    TRS-INS-K_6963.jpg
    15.4 KB · Visningar: 152
Hej

Den är 50mm i stora delen och 20mm i lilla.Jag tyckte inte att det blev någon större skillnad på min sv1000 med GPR på.Jag tjöpte en som är till acra med dia 48.7 tror jag och med lite alu tejp från biltema blev det bättre , och den monteras dessutom från "rätt"håll.

//Peter

FEL , den är till Yoshi....och är 48.9mm
 
Hej

Den är 50mm i stora delen och 20mm i lilla.Jag tyckte inte att det blev någon större skillnad på min sv1000 med GPR på.Jag tjöpte en som är till acra med dia 48.7 tror jag och med lite alu tejp från biltema blev det bättre , och den monteras dessutom från "rätt"håll.

//Peter

Är det en sån som bara förminskar håldiametern eller?
 
Är det en sån som bara förminskar håldiametern eller?

Ja , den monteras i befintlig pipa och gör ut diametern på röret lite mindra.Bild höger.Såg lika ut på Leo Vince som jag hade på förra hojen.Dessutom lätt att montera bort...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top