Kondens i vänster lyckta

Corp

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
I vänstra lycktan är det kondens eller något liknande för det är immigt som fan.
Jag har försökt torkat ur och den har stått öppen för att kunna torka ut eventuell fukt som blivigt kvar, men likt förbannat så är det immig hela tiden.

När jag kört ett par mil så är det nästa borta men efter det stått still ett tag så är det immigt igen.

Kan det vara så att det är hål någonstanns och att det kommer in fukt?
Har försökt öppna upp hela lyckt burken men den verkar vara "plomberad" med silicon...

Vad kan ett nytt lyckt parti kosta? ( båda lycktorna är kanske ett helt parti )
Jag menar inte bara glaset nu utan hela partiet...

Bågen vi snackar om är R1 -99

När jag har haft såna problem med bilen, så har jag borrat ett litet hål (3-4 mm) i underkant på lyktan, så att eventuell kondens kan ta sig ut. Har alltid fungerat...

få bort fukten

när du köper optiska eller en del elektronik (fotokamera kikare osv) så kan det finnas ibland en liten påse med små kulor i, den fungerar som en torrboll man har i båtarna. suger åt sig fukt. så spar en sådan och stoppa in den i bakom strålkastar insatsen i själva huset. då slipper du kondens. har alltid fungerat på gamla 240 och sånt skit så det borde fungera i mindre lyktor med.

får du inte tag på en ovan beskriven påse så kan du göra en egen med lite tyg och riskorn i. de suger oxå vatten. för övrigt så har jag alltid några riskorn i saltkaret då slipper den klibba ihop sig. låter lite konstigt men funkar fint fint!

storken kan! :yoparty

Jag tror på det med hål i huset till lycktan. Och det med ris är inte konstigt. Går med pasta, ärtor (gula va... inte gröna) m.m.

UrbanTiger skrev:
Riskorn ? Rätt vad det är så har du råttor i framlyktan :huvet

Troligen är det dåligt tätt vid lampanslutningen, kolla där först.
Låt den stå i solen utan lampa så att det ångar bort. Eller kör ett tag så att lyktan blir varm så att vattnet förångas, plocka sen ur lampan så det får vädra lite.

javist! om du är rädd för att få en råtta i lyktan så kanske du ska byta hoj :tungan men men som sagt låter lite konstigt men funkar fint fint

borra litet håll funkar oxå men om det kan rinna ut så kan det rinna in med så..

vågen skrev:
Jag tror på det med hål i huset till lycktan. Och det med ris är inte konstigt. Går med pasta, ärtor (gula va... inte gröna) m.m.

om du har varit till ett ställe med lite fuktigare klimat än här så kan du ofta hitta ris i t.ex. saltet
jag kör med det i båten med, torrboll fungerar en halv sommar så får man köpa nytt insats så kostnanden blir ca 150:- om året medans ett kilo ris kostar 15:- och räcker i minst 10-15 år många bäckar små! he he

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...