Kondens i lykta r1:a

kennyr1

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
Yamaha R1 -02
Jag har fått kondens i bägge lyktorna fram(på glaset) när jag har varit ute och kört ett tag, vad göra? Det försvinner när den har stått still ett tag och torkat upp. :confused:

kennyr1 skrev:
Jag har fått kondens i bägge lyktorna fram(på glaset) när jag har varit ute och kört ett tag, vad göra? Det försvinner när den har stått still ett tag och torkat upp. :confused:

Tag bort glaset ..torka rent ...kolla tätningen ..sprickor i glas.. montera tillbaka.. Kanske..

Go Jul! :tomten

Får du undan glaset utan och förstöra nått så kan du ju tala om hur du gjorde. Dom är ju limmade :tungan

kennyr1 skrev:

Vet inte om det funkar, men du kan ju prova att borra ett litet hål i underkant av strålkastaren (inte i glaset) och se om det torkar upp. Om det inte skulle bli bättre så kan du ju bara fylli igen hålet med någon silikon.

Alla lykthus har ventilation. Ser ut antingen som en liten slangbit eller en plastplopp.
Kolla så dessa inte är igensatta.

Teo skrev:
äh, dra på heljuset en stund bara...
Har provat med det men det torkar lik förbannat inte, ska kolla imorgon om det finns något slags dränering, har plockat ner alla kåper idag.

Har haft kondens i alla mina rettor. Tror inte det är mycket att göra åt.

Firefighter skrev:
Får du undan glaset utan och förstöra nått så kan du ju tala om hur du gjorde. Dom är ju limmade :tungan

Varmluftspistol eller köra i ugnen en stund, TROR att det var 120 grader, men jag är INTE säker. Hursom så släpper limmet då! :tummenupp
Funkar åtminstone med limmade bilstrålkastare! :)

vad är det för vits med att ta bort glaset? Brukar det vara kass limning på r1:an??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman