Konbana

upplyft

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2006
Hoj
cbr 900 95
Hej! jag Har lite problem med konbanan, jag får inte till en snävsväng utan att hålla på att trilla(när jag ska åka runt den sissta konan).. jag förflyttar vikten åt motsata håll men blir inte bra ändå. Nån som har något tips ? kanske instälning på hojj lr något ?

mvh

Träning, träning o åter träning....kanske inte de svar du ville ha men det är allt jag har o komma med.
Lycka till! :tummenupp

Jag fick tipset av min lärare att jag inte skulle luta hojen så mycket, jag gjorde tydligen det innan.
Sitt mer upprätt och vrid bara på styret.

Finns väl massa trådar om det här, men nått tips äv väl att sitta nära tanken, hålla upp blicken och titta dit du ska. Slappna av lite och glöm inte att andas...:)
Var tips som jag fick iallafall, även om jag konstigt nog aldrig hade några jätteproblem med manöverbanan. Gäller bara att komma på det, sen är det busenkelt. Beror iofs kanske på vilken hoj man kör också. :tummenupp

Vid huvet och titta åt samma håll som "målet"
Håll upp blicken.
Stirrar du i marken tappar du balansen

Träning, träning o åter träning....kanske inte de svar du ville ha men det är allt jag har o komma med.
Lycka till! :tummenupp

;D joo sant men de ligger nått i det du säger :rolleyes: .. kan det bli lättare för mig att flytta fram fotpinnarna en bit ? har de längst bak. jag är 178cm så jag är inte så jätte lång

Mvh / tack för alla bra svar

Tänk på att du inte måste runda den fort och kolla på den första konen alltså den längst bort från vändningen när du vänder.
Ovanstående är saker jag glömmer när jag kör banan dåligt :(

Knipa med knäna runt tanken hjälper också... Låt mag och rygg musklerrna hålla dig uppe... Och slappna av i armarna...!
Ingen kroppsvikt på armarna!! Det är ruskigt svårt att göra något
finlir med alla musklerna superspända... Minsta lilla rörelse blir jättestor då..
Och som Ufo_Micke sa...
Träna träna träna träna... Svär lite...Träna träna träna träna... Svär lite...Träna träna träna träna... Svär lite... You get the point...
Håll inte på och mippla med hojen mer än en gång.. bestäm dig för hur det ska vara och sen lär du dig kontrollera den som den ser ut då... Ändrar man
runt på cykeln så blir det olika och du får lära om dig heeela tiden...

3146972 Jag fick tipset av min lärare att jag inte skulle luta hojen så mycket, jag gjorde tydligen det innan.
Sitt mer upprätt och vrid bara på styret.
Hehe, hojen och du lutar exakt så mycket som ni måste göra för att inte tippa. Inget du kan påverka där :tungan

Jag har svårt att se att man skulle behöva träna burk-teknik för att ta sig runt konbanen. Öva öva öva är det enga som gäller, blicken rätt, rätt fart.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman