Konbana i Malmötrakten?

kloff

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Malmoe
Hoj
Kawasaki ZX7R
Hej!

Jag tänkte börja ta mckort. Då jag inte har obegränsat med pengar tänkte jag kolla om det finns någon konbana som är öppen för almännheten eller liknande i malmötrakten.

Vet ni inte kanske ni har något tips om ett annat ställe där det är bra att öva konbana eller garagevändning...!


/// Christoffer
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
kloff skrev:
Hej!

Jag tänkte börja ta mckort. Då jag inte har obegränsat med pengar tänkte jag kolla om det finns någon konbana som är öppen för almännheten eller liknande i malmötrakten.

Vet ni inte kanske ni har något tips om ett annat ställe där det är bra att öva konbana eller garagevändning...!


/// Christoffer

Ska osså ta mc-kort och tipsen jag fått är att själv sätta upp en "konbana" med
hjälp av petflaskor eller liknande. Är ju inte så svårt bara man hittar ett område
som är rätt stort...nått industriområde eller liknande.

Billigt och bra och du behöver inte förlita dig på något annat än dig själv, din
handledare och dina plastflaskor. :)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Bakom Malmömässan är det många som övningskör, den P platsen är alltid tom och väldigt, väldigt stooooor. ( dock ej under på gående mässa )

Mvh//ZS
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Zilversurfer skrev:
Bakom Malmömässan är det många som övningskör, den P platsen är alltid tom och väldigt, väldigt stooooor. ( dock ej under på gående mässa )

Mvh//ZS

P-platsen i Lund vid ishallen är nog till och med markerad. Det är där Lunds körskolor övar.
Men det är ju inte i Malmö...
 

kloff

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Malmoe
Hoj
Kawasaki ZX7R
Kurvmakaren skrev:
P-platsen i Lund vid ishallen är nog till och med markerad. Det är där Lunds körskolor övar.
Men det är ju inte i Malmö...

Humm.. får väl ta och leta upp ishallen då. Vädret idag är ju bättre än på länge!

Tack!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Tjacka riktiga konor! det finns små ( ca 30 cm höga ) dom är inte så dyra. Då ser du bättre vart dom står och det blir lättare att öva. Annars så måste du dricka en djä..a massa läsk för att få ihop till en bana :D
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Angående p-platsen i Lund vid ishallen så körde jag min första lektion där idag. Första gången på mc för mig (har inte kört moppe heller), så det var vingligt som satan. Men det fanns koner uppställda där av någon körskola. Vet inte om dom blir sura om man kommer dit och övningskör privat, men man kan väl gå dit och fråga vänligt kanske.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top