konade rullager

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag har hört att man kan använda konade rullager istället för vanliga tradionella kullager i styrlagret på R1:an

någon som gjort detta någon gång & vet/kan måtten på detta lager, eller vet vart man kan hitta ett par ?

wonderwizard skrev:
2141654 Jag har hört att man kan använda konade rullager istället för vanliga tradionella kullager i styrlagret på R1:an

någon som gjort detta någon gång & vet/kan måtten på detta lager, eller vet vart man kan hitta ett par ?

Jag vet inte några mått, men jag har bytt till konade rullager på alla mina hojar, och en sak jag har observerat är att de inte tar alls lika mycket stryk av hjulande som normala kullager.

gå in till en mc handel o köp koniska styrlager.. svårare än så e det inte.. o ja.. det e mycket bättre med koniska.. håller bättre.. o betydligt lättare att justera

Bhult skrev:
2141771 gå in till en mc handel o köp koniska styrlager.. svårare än så e det inte.. o ja.. det e mycket bättre med koniska.. håller bättre.. o betydligt lättare att justera

först o främst finns det 10000000 olika storlekar, så det är inte alls bara att knalla in o köpa.

o vadå justera ? justerar du ditt styrlager :va

Ozzian skrev:

tack :Bugar

lite väl dyrt bara, 428:- men iofs så är det för båda

wonderwizard skrev:
2141967 först o främst finns det 10000000 olika storlekar, så det är inte alls bara att knalla in o köpa.

o vadå justera ? justerar du ditt styrlager :va

Ja, styrlagret ska justeras när det börjar glappa... Finns ju ingen anledning att springa och köpa innan du har provat att dra det ett par gånger...

Om ja inte mins fel så står det i serviceboken att det ska kontroleras och dras vid behov på alla servicar..

mm justerar ja.. tydlige är vissa herrar inte helt hundra på det här då e det bättre dom stillar sin skrivkramp på nått lekis..

har du bara årsmodel o modell på hojen så är det bara o knalla in på en mc handel.. fan dom gjorde ju inte 100000000 olika lager satser till samma cykel.som någon vis herre tyckte..

lycka till..

Handla inte såna saker hos mc-handlare, dyyyyyrt! Troligtvis är det billigare hos Momentum Kapplöpningsgatan 16 252 30 HELSINGBORG
men då borde du nog veta vilket lager du ska ha, fast har du bara måtten så kan dom säkert ta fram lagermodell åt dej. :tummenupp

Förklaring: Momentum säljer lager, kilremmar mm åt industrikunder men även åt privatpersoner.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...