spinnanders
Ny medlem
Hur komunicerar ni med varandra när ni kör två el fler, har ni vissa tecken som ni ger varandra för att förstå varandra? Själv så pekar jag på tanken om jag behöver tanka, hur gör ni andra för att förstå varandra??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo jo, men alla har ju inte såna saker...Briljanto skrev:2142708Cobra Microtalk 725.
Hur annars?
Briljanto skrev:2142708Cobra Microtalk 725.
Hur annars?

Teckenspråk fungerar endast begränsat om man inte är gamla körpolare som kört länge ihop.KalleNorton skrev:2142908Jag brukar också peka på tanken när jag behöver tanka, de flesta förstår vad man menar då. Sen har jag massa andra tecken som jag kommit på själv som jag brukar använda mig av, men ingen av de jag brukar åka med förstår vad jag menar med dom.![]()
Men brusar d inte som fan med en vanlig radio så att säga?Hårn1 skrev:2142903Köpte den igår! Klockren! Förutom att jag inte fått igång mobilfunktionen=(
hittebarn skrev:2142942Men brusar d inte som fan med en vanlig radio så att säga?
Det är väl ett vanligt headset ni använder där?
spinnanders skrev:2142652Hur komunicerar ni med varandra när ni kör två el fler, har ni vissa tecken som ni ger varandra för att förstå varandra? Själv så pekar jag på tanken om jag behöver tanka, hur gör ni andra för att förstå varandra??
Vantskruv skrev:2147371Jag har inte testat än men har funderat på vad man ska ge för tecken om man sett en poliskontroll och sedan möter en kamrat på vägen. Bilister brukar ge varningsblinkers t.ex. men det kan man inte med motorcyklar. Det jag tänkt på är (vid poliskontroll):
* Vrida ett uppåtpekande pekfinger ovanför vänster öra och sedan visa "sakta" med vänster hand (handflatan mot marken med rörelser upp och ned).

|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!