Kompressorladdad sporttourer från kawasaki

Åhå, dags att byta kanske?
Lite kul att det stod att det var professionella förare i filmen....
Jag missade nog det klippet tror jag.
Men kul att de låter kompressormatning bli en del av deras utbud, inta bara via H2 utan även mer "vanliga" hojar. :rock
 
Lite kul att det stod att det var professionella förare i filmen....
Jag missade nog det klippet tror jag.

Man friskriver sig från ansvar för något som inte syns i bild.

Man är väl orolig att någon från Amerika -
"Land of the free" får syn på klippet...:whip


Ämnet?
Tja, kompressortouring med flera hundra hästar är väl det vi alla efterfrågat de senaste åren? :glömdet
 
Man friskriver sig från ansvar för något som inte syns i bild.

Man är väl orolig att någon från Amerika -
"Land of the free" får syn på klippet...:whip


Ämnet?
Tja, kompressortouring med flera hundra hästar är väl det vi alla efterfrågat de senaste åren? :glömdet

Eller en sporttourer på 600cc med motoreffekt som en ZZR1400 som väger runt 200 kg och drar 0.3 liter milen vid lugn körning?
 
H2:an var ju hypertouring..... :crash
Alltså den var ju inte en literklubba i dess rätta bemärkelse. För tung osv.

En ZZR1400 med överladdning har ju hintats om tidigare redan.
Fast jag tror nog de downsizar den lite. Finns ju ingen poäng att bara köra hästkraftsrace och sen är ju 1400:an redan stark nog från början.
Säg en 1100:a med överladdning. Då blir det ju lite mera logiskt.
 
H2:an var ju hypertouring..... :crash
Alltså den var ju inte en literklubba i dess rätta bemärkelse. För tung osv.

En ZZR1400 med överladdning har ju hintats om tidigare redan.
Fast jag tror nog de downsizar den lite. Finns ju ingen poäng att bara köra hästkraftsrace och sen är ju 1400:an redan stark nog från början.
Säg en 1100:a med överladdning. Då blir det ju lite mera logiskt.

Skulle inte bli förvånad om det rent av är en ommappad H2 motor med lite småmoddar för att flytta ned registret på lite lägre varv.

En ersättare för gamla zzr är väl inte någon högoddsare.

Är väl knappast förvånande att de sprider ut tekniken i programmet en del.
 
Skulle inte bli förvånad om det rent av är en ommappad H2 motor med lite småmoddar för att flytta ned registret på lite lägre varv.

En ersättare för gamla zzr är väl inte någon högoddsare.

Är väl knappast förvånande att de sprider ut tekniken i programmet en del.

Försäljningen av H2 så låg så Tourer eller nedläggning ?
 
Jag tror nog mer att H2 är mer av en prototypmodell för att del testa hur det funkar i allmänhetens händer, samt för att visa upp vad man kan. De riktiga platformsmodellerna kommer nog byggas med billigare material och delar.
 
Jag tror nog mer att H2 är mer av en prototypmodell för att del testa hur det funkar i allmänhetens händer, samt för att visa upp vad man kan. De riktiga platformsmodellerna kommer nog byggas med billigare material och delar.

Jes, men tänk r1 & mt-10, samma basritning & arkitektur, men titanen utbytt mot stål, osv.
 
Jes, men tänk r1 & mt-10, samma basritning & arkitektur, men titanen utbytt mot stål, osv.

Jo, men jag tror nog kompressorn kommer få billigare delar, och bli mindre, och mindre högvarvig och lite slappare spec. En radfyra med växellåda är ju allt som är kvar sedan, och det finns det ju gott om i utbudet så de kan nog ta en ur varje segment att bygga plattformar och sedan anpassa till kompressormatning.
Men trellisramar får vi nog se mer av i utbudet tycks det.
 
Jag som inte hade tänkt byta än på några år.
Men känner jag mig själv så är det väldigt stor risk att det blir en sådan till våren.

Blir intressant att se vad den kommer att kosta och om den går att försäkra
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top