NATP
Not A Team Player
Som jag har förstått det så är de flesta asiatiska motorfordonen gjorda för att gå på väldigt lågoktanig bensin. Det borde alltså finnas en del marginal när det gäller kompressionen när man kör på våran 98 oktaniga svenska soppa.
Kan man plana toppen rejält eller byta kolvar för att få upp kompressionen och på det sätter få ut lite mera tryck ut motorn?
Kan man vänta sig någon noterbar hästkraftshöjning och drar en sån här modifikation med sig massor med andra justeringar man behöver göra.
Är själv inte insatt så skulle vara tacksam om någon av meckkungarna på forumet kunde förklara lite.
Kan man plana toppen rejält eller byta kolvar för att få upp kompressionen och på det sätter få ut lite mera tryck ut motorn?
Kan man vänta sig någon noterbar hästkraftshöjning och drar en sån här modifikation med sig massor med andra justeringar man behöver göra.
Är själv inte insatt så skulle vara tacksam om någon av meckkungarna på forumet kunde förklara lite.