kompliterings hastighetsmätare

volvokrille12

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Ja söker efter en hastighets mätare som visar väldigt exakt hastighet. Har ändrat lite i drevningen på min och misstänker att den visar fel. Mätaren ska vara enkel att montera och kunna logga högsta uppnåda hastighet och snitt hastighet. Någon som åker hoj som har nånting liknade. Ingen jätte pjäs ska sitta diskret. Cykeln i fråga är en tl 1000r.

Last edited:
jag har en sån som jag länkade till som jag testade under min början som streetfighteråkare, är man bara noga med montering så stämmer den riktigt bra, jag körde min originalmätare samtidigt och då skillde det som mest 2 km/h mellan mätarna!

Okej får problemet ja har är att min mätare visar strax över 300 vid max och de tycker ja stämmer lite så där.

Sorry för helt OT, men fanns det redan 11 "volvokrille" reggade här, eller är du 12 år gammal, eller föddes du 1912 eller finns det nån annan logisk förklaring på ditt nick? ;D

SpeedoHealer part no SH-V4 + SH-S01 + video kamera på tanken

samma som Tommy.exe rekomenderade

sen even om du har analoga istrunent så kan den få hastigeten via en givare (el) då kan du bara köpa en SpeedoHealer så har du rätt km/t men ska du kolla snitthastigter mm gps o dom e inte heller 100 % iga

det finns en omdervnigs tråd eller va den heter på denna sida utväxling mm hur mycket mätarna kastar upp eller ner i km/t du får leta lite

//Robin

Okej får problemet ja har är att min mätare visar strax över 300 vid max och de tycker ja stämmer lite så där.

En liten stavningsfråga bara. :confused:

kompliterings hastighetsmätare, stavas kompletterings hastighetsmätare.

bara ett lite tips.:) om jag jag sagt detta hade någon annan gjort det.

En liten stavningsfråga bara. :confused:

kompliterings hastighetsmätare, stavas kompletterings hastighetsmätare.

bara ett lite tips.:) om jag jag sagt detta hade någon annan gjort det.

Det kanske stavas så, men skall du nu hålla på och rätta, då kan du väl försöka skriva rätt själv...kompletteringshastighetsmätare, utan mellanslag typ..Skall man dessutom vara kinkig borde det kanske egentligen vara "kompletterande hastighetsmätare".
Sorry OT, men jag har för lite att göra..:näsblod

finns förklaring i ny på forumet tråden

vet faktiskt inte om de är el eller wire på tlr. Någon annan som vet?

smäller man får ta när man har dyslexi. Då blir stavning bli så där emellan åt.

Last edited:
Skall man dessutom vara kinkig borde det kanske egentligen vara "kompletterande hastighetsmätare".
Sorry OT, men jag har för lite att göra..:näsblod

Du jag tänkte på det jag med,,,,,, men jag ville inte ändra för mycket från ursprunget.

Ville bara vara lite petig liksom.....:) Har varit sjukskriven i 2 månader så jag vett allt som händer här....:tråkad:tråkad

smäller man får ta när man har dyslexi. Då blir stavning bli så där emellan åt.

kolla här punkt 15 och 16 http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp

Last edited:
Du jag tänkte på det jag med,,,,,, men jag ville inte ändra för mycket från ursprunget.

Ville bara vara lite petig liksom.....:) Har varit sjukskriven i 2 månader så jag vett allt som händer här....:tråkad:tråkad

Mmm, haft semester i 2 1/2 månad...har också lite tråkigt..Men nu skall jag äntligen få börja jobba igen nästa vecka :banana
Då skall jag sluta med såna här inlägg :brinnerup
Hoppas du kryar på dig förövrigt.

@volvokrille12..din stavning bekymrar mig inte ett dugg, jag fattar vad du menar ändå :tummenupp

.

kolla på hojen vid mätaren så ser du eller vid fram hjul sitter det en vire där eller inte kolla den ser du lätt om du e mek kunnig

För ja fann detta kitt på denna side som tommy.exe la upp ja fyllde bara i model år mm sen koll sessa part nr upp.

eller googla i tl 1000r tråden det e mitt svar så här på natten

eller ring en mc firma i morgon o få ett rätt svar

//Robin

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...