Komplett verktygsskåp?

Den här är riktigt komplett för mc mek. Lätt att ta med till banan dessutom...
http://www.verktygssats.se/70-hylsnyckelsats-1-23-81-4-k-25018.html

Tack för tipset, dock så är jag ute efter något där jag får lite mer grejer. Tänker mig något med lite tänger, gummiklädda hammare mm. Jag har redan en hylsnyckelsats och lite andra verktyg som momentnyckel och så men jag tänker mig något där man får en bra grund som man senare kan bygga vidare på, vad det nu är man kan komma att behöva.
Jag har hittat lite olika vagnar själv men vet för det första inte om det är grejer av dålig kvalitet eller om priset är okej. Här är ett exempel på em vagn som jag hittat http://www.verkstadsexperten.se/i/v/account.webshop.add2cart?p_artno=tw07g
Vagnen som är med i början på tråden verkar ju intressant men den är bra mycket dyrare idag än vad den var när den här tråden skapades :(

Last edited:
Om du redan har en del prylar du är nöjd med hade jag satsat på att köpa en tom vagn.
Sedan är det bara att köpa verktyg/verktygssatser som du behöver.
Personligen gillar jag Facom och Snap on. Glöm inte att köpa ett gäng spärrblock och svetstång, bra prylar:)

Spärrblock?

111590.jpg

Vad ska man med det till?
Eller menar du ngt annat?

Man måste ju också ha plats för verktyg man redan har, så har man mycket så är ju ett tomt skåp det man behöver (gjutna plastfack kan man köpa som tillbehör på Swedol) men även om man köper sin första sats så är det så att man kommer att behöva komplettera med andra verktyg och då krävs platts för dom, bara en tanke.
Vad gäller vagnarna så är det väldigt varierande känsla i lådor, hjul och stabilitet. Kolla runt och jämför olika modeller.

Jag tycker aldrig man blir nöjd med färdiga verktygskit. De är sällan anpassade för de dimensioner vi jobbar med. Inte ens 30 000kr skåp är mer komplett för mc meck än vad 4000kr på Biltema ordnar (enbart deras 10års garanti produkter).

Då är kanske biltemas tomma verktygsvagn för 2999kr bästa alternativet ( http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsbank-och-forvaring/Verktygsvagn/Verktygsvagn-193722/ ) och sen fylla på med de verktygen som man behöver allteftersom.
Dom här gjutna plastfacken som Swedol har är det någon typ av universal passning på dom? Som sagt jag gillar ordning och reda så jag skulle gärna ha insatser till lådorna där varje verktyg har sin plats.

Svågern fyller 40 i helgen. Eftersom han är en av de mer tolerabla av mina släktingar så ska han få en verktygsvagn. Det blir Clas Ohlsons variant . Verkar ha typ samma mått för 1000 kr mindre.

Jag tycker aldrig man blir nöjd med färdiga verktygskit. De är sällan anpassade för de dimensioner vi jobbar med. Inte ens 30 000kr skåp är mer komplett för mc meck än vad 4000kr på Biltema ordnar (enbart deras 10års garanti produkter).
Med http://www.jula.se/hylsnyckelsats-1-4-3-8-34-delar-s330-141046 kommer man långt när man ska skruva japansk mc. Kompletterar man med en 8mm hylsa, lite biffigare verktyg för att t.ex. ta av hjulen, en gummiklubba, momentnyckel, multimeter och ett par tänger och skruvmejslar så har man det mesta som man behöver för hojskruvande.

Dock tillhör jag de som inte insett charmen med att dra omkring på ett skåp som väger 100kg i garaget.

Dock tillhör jag de som inte insett charmen med att dra omkring på ett skåp som väger 100kg i garaget.

Håller nog med, i ett mindre garage behöver man knappast dra omkring ALLA verktyg.
En väggfast stor arbetsbänk med en stor verktygstavla ovanför passar mig bättre.

Håller nog med, i ett mindre garage behöver man knappast dra omkring ALLA verktyg.
En väggfast stor arbetsbänk med en stor verktygstavla ovanför passar mig bättre.

Var inne på det först men känner att det är ganska nice att kunna flytta på grejerna om jag behöver eller vill möblera om. Arbetsbänk har jag iof tänk skaffa oxå :)

Någon som kan rekommendera någon rejäl verktygsvagn, har så mycket verktyg ligger överallt i garaget så jag vet inte vart jag har allt. :crash
Det är ju lite jobbigt när man ska ha något "udda" så ligger det i den femte verktygslådan man river fram (har inte så mycket golvplats så kan ha alla "utfällbara" plåtlådor framme tillsammans). :smasha
En verktygsvagn köper man bara en gång enligt mig så då är det lika bra att köpa en rejäl som håller längre än en själv!

Gärna något åt industrihållet och inte Pela, Biltema eller ClasO, jag är ingen proffsanvändare men sakerna används ju dagligen.
Vart finns dessa återförsäljare av riktiga skåp?
Eller kanske någon begagnadmarkad som finns?

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”