Komplett motardkit

rörpularn

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
husa450
Hejsan.

Efter lite googlande utan resultat får jag väl kolla här.

Hade tänkt köpa ett motard kitt till min husaberg 450 men alla beggade är antingen långt bort eller med fel distanser osv. och på dom sidorna där jag hittat nya så har dom inte haft antingen distanser/rätt däck/rätt fälg.

Så nu till frågan, finns det någon sida där man kan köpa ett färdigt kitt som bara är att smälla på eller måste man beställa från massa olika sidor?

Snudd på alla ktmhjul passar ju med, bussgods funkar ju med

Problemet är att hitta något vettigt till anständigt pris.
Pris, i förhållande till vad man får ...:va

Alternativet är att köpa nytt (eller lätt begagnat) och modern, som man kan ta med sig till framtida hojar.

Jag letar själv till en KTM exc -08 :huvet

jag har en uppsättning svarta slanglösa ekerfälgar med skivor. Dom passar både husaberg och ktm.

Lägg ett bud!

Jag har en bakfälg liggandes som borde passa (har suttit på en KTM660).
Skicka PM om det är intressant.

Bra pris, men framför allt framskivan är ingen hit. Flytande skiva är ett måste skulle jag vilja påstå, vilket detta inte är.

Är ju helfärsking på allt som har med MC att göra, men om jag fattat rätt så är detta med flytande skiva? http://www.motostrano.com/sucokihoxr.html
Lite dyrare, men antar att fälgarna är bättre kvalité också.

Eller är det vettigare att försöka få tag på begagnat? Tycker det är lite svårt att hitta.

Tack för hjälp och tips :)

EDIT: Ursäktar om jag snor tråden för OP, men känns onödigt o starta en ny som handlar om samma ämne :)

Last edited:
tänk på att prylarna kan fastna i tullen och då kommer det till moms mm på priset...

Är ju helfärsking på allt som har med MC att göra, men om jag fattat rätt så är detta med flytande skiva? http://www.motostrano.com/sucokihoxr.html
Lite dyrare, men antar att fälgarna är bättre kvalité också.

Eller är det vettigare att försöka få tag på begagnat? Tycker det är lite svårt att hitta.

Tack för hjälp och tips :)

EDIT: Ursäktar om jag snor tråden för OP, men känns onödigt o starta en ny som handlar om samma ämne :)

Ja det ser ut att vara en flytande skiva och hjulen är iaf bra.
Men det känns inte billigt nog för att släpa över pölen. Frakten borde ju uppgå i iaf 1000:-? Moms och tull på det så måste man vara uppe i 15-16'000:-? Ett motsvarande kit skulle gå plocka ihop för någon tusing till på hemmaplan.

Ja ni har nog rätt, tänkte inte på frakten och tull etc. >.< Billigaste frakten ligger på 3700:- :huvet
Får nog bli att leta begagnat här i Sverige istället, tack för hjälpen!

Ja ni har nog rätt, tänkte inte på frakten och tull etc. >.< Billigaste frakten ligger på 3700:- :huvet
Får nog bli att leta begagnat här i Sverige istället, tack för hjälpen!

Som sagt så har jag en bakfälg som ligger, och kollemannen har en framfälg.
Bara att höra av sig :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...