Komplement till banhoj

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Har den här säsongen börjat köra bana och heelt tappat suget efter att köra sporthoj på gata, ser verkligen ingen som helst mening i det längre.

Därför tänkte jag komplettera med en gathoj som är något helt annat. Har ett väldigt öppet sinne för vad det kan bli för hoj, eftersom jag redan har mitt behov av hästkrafter och racing uppfyllt!

Tror tex det skulle kunna vara kul med en gatreggad skogshoj med dubbla fälguppsättningar! Tips på sådan?

Serviceintervaller spelar ingen som helst roll. Priset spelar så klart roll men för en jävla massa fälgar och lull-ull pröjsar jag gärna ut en del!

Låter som du söker en större enduro precis som jag gjorde för ett par år sedan. Det blev en KTM 520 som har tillräckligt med knuff för att det ska vara rätt kul på gatan, men ändå är tillräckligt smidig för att inte göra bort sig på ett endurospår eller crossbana. Visst, serviceintervallerna är täta, men fördelen är att det finns massor av eftermarknadsdelar till cross och enduro, så det behöver inte bli enormt dyrt med service. Till just KTM finns det massor avbeggade delar också, väldigt praktiskt.

Låter som du söker en större enduro precis som jag gjorde för ett par år sedan. Det blev en KTM 520 som har tillräckligt med knuff för att det ska vara rätt kul på gatan, men ändå är tillräckligt smidig för att inte göra bort sig på ett endurospår eller crossbana. Visst, serviceintervallerna är täta, men fördelen är att det finns massor av eftermarknadsdelar till cross och enduro, så det behöver inte bli enormt dyrt med service. Till just KTM finns det massor avbeggade delar också, väldigt praktiskt.

Ska kika på denna!

Har också kollat lite på olika gathojar som tillverkaren försökt göra skogiga. Men gemensamt för alla verkar ju vara tunga och riktigt slöa - dock driftsäkra. Låter med andra ord skittråkigt!

Men ja, jag kommer nog inte köra jättemycket i några endurospår, dock en del stigar och mycket grusväg för att ta sig till lite mer otillgängliga sjöar för att fiska.

Ktm 520/525/530 ( lite beroende på ålder ) och så har du ju husa 650 stigar grusväg mm klarar du med motard däcken egentligen.

Vad vill du veta? Finns massor skrivet här sen innan.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph