Grabbens kompis (hans föräldrar är dessutom våra kompisar) har en Rieju Drac 2004 som han köpte av någon släkting som lågmilare runt 2017.
Då orkade den uppför sista backen hem till "gårn" på en specifik växel.
Nu måste han gå ner en växel för att komma hem. Killen väger som en påse chips.
Enligt mätaren är den runt 3700 mil och jag tänker spontant att det kan vara dags att byta kolv på den men jag hittar ingenting på Nätet om lämpliga bytesintervall.
På min tid byttes kolv eller kolvringar på Usch Dakotan rätt så ofta men på gamla båtmotorer gör man det typ aldrig.
På min gamla YZ125 slängde jag i en ny inför och sedan efter ungefär en halv säsong.
Är jag rätt ute?
Riejun är vattenkyld men det var min YZ också. Här ser lite trångt ut så jag får nog riva bort tanken trots den skitlilla motorn.
Eller finns det någon anledning till att låta bli?
Det hela började med att jag lovade byta drivpaket för det är riktigt riktigt visset. Och sedan den där "joooo, när man ändå håller på...." ni vet.
Vad säger ni, ska man sakta backa ut eller är det görbart?
Då orkade den uppför sista backen hem till "gårn" på en specifik växel.
Nu måste han gå ner en växel för att komma hem. Killen väger som en påse chips.
Enligt mätaren är den runt 3700 mil och jag tänker spontant att det kan vara dags att byta kolv på den men jag hittar ingenting på Nätet om lämpliga bytesintervall.
På min tid byttes kolv eller kolvringar på Usch Dakotan rätt så ofta men på gamla båtmotorer gör man det typ aldrig.
På min gamla YZ125 slängde jag i en ny inför och sedan efter ungefär en halv säsong.
Är jag rätt ute?
Riejun är vattenkyld men det var min YZ också. Här ser lite trångt ut så jag får nog riva bort tanken trots den skitlilla motorn.
Eller finns det någon anledning till att låta bli?
Det hela började med att jag lovade byta drivpaket för det är riktigt riktigt visset. Och sedan den där "joooo, när man ändå håller på...." ni vet.
Vad säger ni, ska man sakta backa ut eller är det görbart?