Kompis togs av snuten precis!

emilsall

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750 -05
Han hade köpt en kmt 525 a iförrgår och skulle visa en annan kompis som bodde 200m från garaget hur cykeln såg ut.
han vart då tagen av polisen! Det var rutinkontroll, inte för att han körde för fort

kanske ska tilläggas att han inte tagit sitt a-körkort än :huvet

vad kommer att hända? nån som vet ? :gnissla

Trist......(kompisen kunde ju gått till garaget om h*n var nyfiken......)

Kan väl bli olovlig körning då......

Han körde den på vanlig väg...
böter i vilken klass?
kommer han inte få ta kort på 2-3 år ?

olovligkörning innebär mer exakt ? haha

Jadu.... en vild gissning!
Olovlig körning tror jag.:tummenupp

Han tappar (kanske) sitt vanliga kort samt får nog vänta ett tag på ett nytt lämp!
Samt att han får utnyttja 30 dagars öppetköp och slipper betala försäkring.
Dessa får han vackert lägga på böter istället

Nej inte nödvändigtvis, oftast är det bara varning och böter, om polisen är schysst. Annars i värsta fall böter samt indraget B körkort samt indraget körkortstillstånd, altså ja han får vänta ev 1-2 år i värsta fall

Stanna inte

Varför stannade han? Möjligheterna att köra ifrån en snutbil i stadsmiljö med en 525 är mycket goda. Om man inte har A-kort skall man naturligtvis inte stanna för polisen om man framför ett sådant fordon. Dra på och försök hålla huvudet kallt.

Har han B-kort? I så fall är det vanligt att man klarar sig undan med böter + varning. Vad som händer med lämplighetsintyget för A-kortet vet jag inte.

Varför stannade han? Möjligheterna att köra ifrån en snutbil i stadsmiljö med en 525 är mycket goda. Om man inte har A-kort skall man naturligtvis inte stanna för polisen om man framför ett sådant fordon. Dra på och försök hålla huvudet kallt.

Ja han stannade antagligen eftersom han är ovan på mc.
Sen att han parkerade mc typ lite olägligt så han inte kom därifrån när han upptäckte polisen, men han kunde lagt benen på ryggen och sprungit för glatta livet .. men icke =(

Sen att han parkerade mc typ lite olägligt så han inte kom därifrån när han upptäckte polisen, men han kunde lagt benen på ryggen och sprungit för glatta livet .. men icke =(

Är det första gången det händer? så får han bara olovlig körning och böter.
Andra gången är det grov olovlig då är det höjda böter och uppskutet körkorts tillstånd.

Seriöst, uppmanar du någon som kanske är ovan mc-förare att smita hällre än att stanna? Hur tror du det slutar?
Visst, han kanske har lite vana av att köra men om denna inte har det?

Springa ifrån Polisen?, o dumpa sin egen hoj?, låter som en master plan, verkligen en 'win win situation'.
Ett bra trick har jag hört, det skall jag göra när jag blir stannad nästa gång.
Om Din polare inte hajat grejen med kortet så låt han lära sig av detta.
Att jag engagerar mig i detta blev nyss märkligt, mycket.
Lycka till.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...