Hej.. Jag behöver hjälp med en sak.. Det hela började i fredags jag åkte min Yamaha tt600r till jobbet och när jag körde så bara dog hojen, Jag märkte att det var komp "spaken" (Allså den som det sitter en vajer till så det ska bli lättare att starta) Så jag satte tillbaka den den sitter allså fast med en stripes så den har aldrig fungerat... Men så fick jag igån hojen igen när det var dax att åka hem .
Jag kom nästan hem när hojen dog igen och såg att "spaken" hade ramlat av igen. Och tänkte sätta tilbaka den och köra med det gick inte
Och nu får jag inget komp alls i hojen, Kan ja ha tappat nått eller vad kan vara fel???
Tacksam för snabb hjälp behöver hojen imon...
Jag kom nästan hem när hojen dog igen och såg att "spaken" hade ramlat av igen. Och tänkte sätta tilbaka den och köra med det gick inte
Tacksam för snabb hjälp behöver hojen imon...

Man vet aldrig du kan ju prova lägga i en växel och se om du verkar ha bättre komp då?? ev rullstarta? kan ju ha blivit någe strul med kickdecompen om den nu går på samma historia? kommer inte ihåg hur det är på xt/tt.....
när du rivit av ventilkåpan och inte hittar något direkt fel så kan du skruva lös kröken och stoppa in örat i utblåset och trycka hårt på kicken (förutsatt att kammen är bortplockad, & ventilkåpa bortplockad!!) du får ta hjälp av någon,,,kan ju vara svårt att hålla reda på både kamkedjan och kicka och ha örat i utblåset samtidigt