FreddaGädda
Guest
Jag ansökte till en elektrikerutbildning, avsedd för vuxna människor som gått gymnasiet. Utbildningen är till för den som gått på gymnaset men ångrar sitt val och vill bli elektriker istället. Det framgår extra tydligt då man behöver ha godkänt i gymnasiekurserna Svenska A och Matte A. Eftersom skolan ligger inne i stan och jag bor strax utanför, var jag tvungen att ansöka att Tyresö kommun skulle betala utbildningen. 19 dagar efter att de öppnade kuvertet fick jag tillbaka det med avslag. Motivering: "Har redan gymnasieutbildning, prioriteras inte". Minns då att man behövde viss gymnasieutbildning för att kunna ansöka. Man får inte ansöka om man inte gått någon utbildning, och man får inte ansöka om man HAR gått någon utbildning!
Dessutom är det jag gick ingen utbildning! Det är ett studieförberedande program till för högskola och har NOLL koppling till något yrke!
Deras argument håller inte! Jag vill bara utbilda mig, kan jag inte få det!?
GAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!

Dessutom är det jag gick ingen utbildning! Det är ett studieförberedande program till för högskola och har NOLL koppling till något yrke!
Deras argument håller inte! Jag vill bara utbilda mig, kan jag inte få det!?
GAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!

Last edited: