Kommissionen

Vad tyckte du om Kommissionen

• Antal röstningar
    0

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Ja, ikväll var det ju premiär för Svt's nya serie Kommissionen, Jag tyckte den var rätt så bra. På Svt's hemsida så kan man ju följa vad som händer mellan avsnitten, Kommissionen

Vad tyckte ni om serien?, Är det något ni kommer att följa?, Det värsta i det hela är ju att Sverige finns med på listan över hotade länder, där dem ska spränga tunnelbana och det som i London. Hur skulle ni agera i ett sånt hära läge?

Trötter skrev:
Ja, ikväll var det ju premiär för Svt's nya serie Kommissionen, Jag tyckte den var rätt så bra. På Svt's hemsida så kan man ju följa vad som händer mellan avsnitten, Kommissionen

Vad tyckte ni om serien?, Är det något ni kommer att följa?, Det värsta i det hela är ju att Sverige finns med på listan över hotade länder, där dem ska spränga tunnelbana och det som i London. Hur skulle ni agera i ett sånt hära läge?

Gillade! Och kommer att följa i bästa möjliga mån....En klart tankeväckande serie, och inte så lite skrämmande....Det jävliga är att OM nåt sådant skulle ske i Sverige är den vanmakt första avsnittet visade bara en försmak av verkligheten. Vi är på intet sätt rustade för något sånt, statsmakten skulle sluta fungera på obestämd tid. Och ja, jag vet vad jag pratar om, hyffsat iaf.

Det värsta är väl att det där med att Polis, brandkår, sjukvård, militär inte kunde snacka med varandra över radiolänk såvitt jag vet är väl så gott som sant. och att de precis som de sa, istället använder sina egna privata mobiler för kommunikation... :confused:

Men serien tycker jag verkar bra faktiskt.. :tummenupp

Jag zappade in mitt i när en Kustkorvett sköt 57 mm AKAN. Me like..... :nicka

Om de visar mer sånt så ska jag följa serien.

Tyckte det var ett mycket bra avsnitt, läskigt att de har kommit så nära verkligheten vad gäller beslutsprocessen i sverige. Försvaret är bakbundet tills dess att det får eldtillstånd från regering/statsminister. Vad händer då dom inte går att nå?

Radiosystemen i sverige är botten, polisen har såvitt jag vet tre olika system av äldre modell, räddningstjänst har sitt eget, försvaret har ett antal olika varianter.

Billigaste varianten som skulle gå att använda i en sådan situation är väl TETRA systemet? Och det är inte ens ett radiosystem :rolleyes:

Gah! Jag vill inte vänta till imorrn med att se... missade igår, jue... :huvet

Edit: Någon som råkade spela in och kan vara meddelsam? PM... :)

Last edited:
Jag följer INGA serier.

Bara jobbigt att behöva sitta vid TV:n vid bestämda tider.

Det vette fan vad jag sysslar med istället :va :) men TV tittandet för min del är minimalt. Det kan gå både 4 o 5 dagar mellan varven innan jag slår mig ner och glor på nåt.

MotoGP missar jag inte, men det är det enda som jag "följer".

Det är nog så att, jag ser inte TV:n som avkoppling, utan som en tidstjuv!!! :wiggle

//MH

UrbanTiger skrev:
Jag trodde att man fick veta allt genom att kolla på serien... Är det någon slags mediamix nu så en del går på TV och en del på internet :va

Man kan gå in och läsa och följa vad som har hänt mellan avsnitten, vad som är aktuellt, antal dödsoffer just nu, diskutera problem och sånt, vart du skulle vilja placera insats styrkan och sånt vid olika tillfällen.

Jag vet inte. Jag somnade.

Repris på fredag natt och söndag natt för den som missade.

Nej fifan vad det var dåligt. Skådespelarinsatserna under all kritik (läste de innantill?). Dessutom passar historier som utspelar sig i underjordiska kommandocentraler bättre i amerikanska filmer.

Starstriker skrev:
Nej fifan vad det var dåligt. Skådespelarinsatserna under all kritik (läste de innantill?). Dessutom passar historier som utspelar sig i underjordiska kommandocentraler bättre i amerikanska filmer.

:fakta

Göran Gillinger :rolleyes:

Känns som det är en bunt med praoelever från Fruängens Högstadieskola som knåpat ihop serien :gnissla

UrbanTiger skrev:
Cool vakt med AK4:a som sa:
-Halt!
Svar från Lena (?):
-De är lungt, jag ska bara ut........

Och hur tror du att det hade sett ut med en stressad värnpliktig vakt efter att Stockholm centrum jämnats med marken? Tycker just det kändes jäääävligt verklighetstroget, men visst var det kul.

Har iofs inte sett hela men det känns rätt mycket som en paranoid stockholmares våta mardröm (alt. svenska replay av vad som hände med wtc)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8