Kommer ZX8:an kunna powerwheela på 3:an efter detta...

Kommer hojen att kunna powerwheela på 3:an?


  • Antal röstningar
    0
Huvudhjälm.png
Är det här kanske ett alternativ? "Snyggt" men ändå säkert..... typ. :hihi

- Nja, min Kawwaklädsel brukar vara kevlarjeans o skor med skydd. Kepa hade varit friskt, helt klart...men eftersom min motorcykel går i mer än hundra så blåser den fan av stup i minuten.
 
Den kommer bara kunna powerwheela på 3an när du hänger vid den lokala korvmojen och berättar för brudarna :hihi[/QUOTE

1:an = JA
2:an = Troligtvis inte utan ovan nämnda "korvmojs" val bakpå.
3:an = Nej

Men bara för att man "fått upp den" behöver man inte gjort på rätt sätt... Lycka till :rock

Observera att detta inlägg är skrivet med Ironi. :tummenupp
 
Yeah...! Äntligen en tråd värdig detta forum...! Sååå jävla skönt att någon lättar upp den begravningsstämning som råder efter alla trådar om Miljöpartiet, haschflätor, SMC och autonoma fordon.

Jag hade en lagomt vässad '92 ZXR750. Dåförtiden. På den tid blå Lockhartruta var coolt. Alltså mer än tjugofem år sedan. Så jag kommer inte riktigt ihåg hur den whiiilade. Nog whiiilade den. Men på rent vrid på trean vete fan...? Kanske över ett krön med upprätt och motiverad förare extra långt bak...?

Kawasakichassiet är ju tyvärr en överviktig gris jämfört med t.ex. Firebladen eller den Suzuki som kom 1996. Men genom att slaviskt följa en av Smokey Yunicks regler ("the lightest parts are the ones left in your garage") och genom att inte stirra sig blind på toppeffekt så ska det väl gå att fixa...?
 
Du ska ha en överjävlig teknik(och mod då det går fort) om du ska få upp den på 3:an eller hjälp av geografin som alatalo nämner.

Att den ska powerwheela efter ett av och påslag kommer inte hända.

Min K6 gjorde det efter mappning och drevning (+2 bak vilket gör hjulbasen kortare) men som någon skrev så går det omkring 200 då vilket kan bli intressant...
 
Jag tror inte den kommer lyfta på 3:an utan kopplingsfippel, men tvåan lär nog lyfta framhjulet på en vässad 900 med 140 hk original.
 
Jag tror att den kommer att gå ungefär som en ZX-9R (toppskevarmodellen 94-97), fast med fränare körställning.
Inga direkta wheelietendenser, om man säger.

Min SRAD-gixxer slår runt på ettan och segar upp på power på tvåan. På trean blir det bara lite flaxigt i styret.
Suzukin är som alla vet vida överlägsen Kawasakin även om den senare har en big bore-motor.
 
Jag tror att den kommer att gå ungefär som en ZX-9R (toppskevarmodellen 94-97), fast med fränare körställning.
Inga direkta wheelietendenser, om man säger.

Min SRAD-gixxer slår runt på ettan och segar upp på power på tvåan. På trean blir det bara lite flaxigt i styret.
Suzukin är som alla vet vida överlägsen Kawasakin även om den senare har en big bore-motor.

Fast 9an har väl lite längre hjulbas? Tror jag, men är för lat för att googla.

Annars brukade det ju på sporthoj förr om åren vara poppis med testa tvåan. :va
 
Har du bilder på portningen före/efter? Det kan ge en uppfattning om effekten har ökat eller minskat. För att kunna wheela lättare behöver effekten i första hand ökas i mellanregistret och få en bred momentkurva där.
 
Ställ gaffeln så att du har max rebound och slå på och av gasen precis vid ett gupp/krön/farthinder samtidigt som du sitter på bönpallen så kanske det fladdrar till lite i styret :yoparty
 
Har du bilder på portningen före/efter? Det kan ge en uppfattning om effekten har ökat eller minskat. För att kunna wheela lättare behöver effekten i första hand ökas i mellanregistret och få en bred momentkurva där.

- Såhär ser insugen ut. Tydligen ett bra jobb, enligt andra som portar.

insug närbild liten.jpg
 
Ställ gaffeln så att du har max rebound och slå på och av gasen precis vid ett gupp/krön/farthinder samtidigt som du sitter på bönpallen så kanske det fladdrar till lite i styret :yoparty

- Jag är inte ute efter att provocera framhjulslyft, bara nyfiken på vad som blir effekten av den setup:en som gjorts : )
 
- Åh minsann...på privata fester eller bara hypotetiskt? :brynad

På forumet, det finns några uttryck som börjar ha fallit i glömska här. De ska dessutom skrivas lite om vartannat med gemener versaler.

- Har du provat borra?
- har du testat tvåan?
- ligga?
- borra?
- Moppefucko
- Fäll upp bakre fotpinnarna
- Kätting i taket

Andra får fylla i sånt jag glömt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top