Kommer ut ur gömman...

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
Hej,

Har varit medlem här på SH sedan i höstas och kikat runt men inte presenterat mig riktigt, kanske är det för jag inte haft någon hoj och då är de ju lite som att ragga utan deo...

Men nu är jag altså hojägare, ville ha en förstahoj för en billig peng som jag kunde skruva lite på. Så hittade jag en Kawasaki Z550f -85 på blocket i måndags, utan bild. Ringde och bad om att få bilder, sagt och gjort så fick jag lite bilder på mailen och bestämde mig för att åka ner och köpa samma dag! :tummenupp . Hyrde ett släp och sen konka i 90 från gbg till malmö tur och retur. Hojen var kanonfin och mycket delar bytt på den, besiktigad till slutet 2010. Betalade 4500 kr för den och det anser jag ganska överkomligt pris.:banana

Kanske inte är en "sporthoj alá 2000 tal" men gillar retrostuket på hojen. Så nu blir det att byta lite delar så jag får en fin café racer till våren, ska bli spännande!

Retro är skiten serru :) GSX1400 nästa för dig!

Btw, ser att du är göteborgare också... Välkommen på Torsdagsfika när säsongen drar igång på allvar. Så kommer du få folk att åka med, mycket trevliga människor, alla välkommna! :)

Retro är skiten serru :) GSX1400 nästa för dig!

Btw, ser att du är göteborgare också... Välkommen på Torsdagsfika när säsongen drar igång på allvar. Så kommer du få folk att åka med, mycket trevliga människor, alla välkommna! :)

Vad då? :confused:
Är det bara massa stockholmare där då eller?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back