Kommer Stefan Bellofs 6.11 att ryka?

Då det är så jävla mesigt numera i F1-cirkusen så får de väl restriktioner som innebär att förarna får inte köra snabbare än 250 på långa rakorna och absolut inte högre växel än 1:an i kurvorna... :näsblod
Lika bra att lägga ner den där jävla Formel1-dyngan, det är ju mer intressant att kolla på fotboll nästan!
Nej, hans rekord kommer stå sig.

Då det är så jävla mesigt numera i F1-cirkusen så får de väl restriktioner som innebär att förarna får inte köra snabbare än 250 på långa rakorna och absolut inte högre växel än 1:an i kurvorna... :näsblod
Lika bra att lägga ner den där jävla Formel1-dyngan, det är ju mer intressant att kolla på fotboll nästan!
Nej, hans rekord kommer stå sig.
Nja, om Heidfeld tillåts ladda med F1-racern och man väljer att publicera tiden kommer förstås Bellofs tid att ryka. Fast något officiellt banrekord blir det ju inte.

De lär ju garanterat slå det om de nu skulle få möjlighet att gasa friskt. Men kommer de tillåta det? Då måste de väl ha skyddsbarriärer runt hela banan i minst 4 meter tjockt skumgummi för annars får deras dyrbara förare inte köra :mad:

Kan Heidfeld banan lika bra som vad Bellof kunde på sin tid? :va

Personligen tror jag att Heidfeld kommer köra med betydligt större marginaler än vad krövs för att slå 6.11

Spännande att se blir det i alla fall! :)

Det nuvarande varvrekordet på 6,11 sattes av Stefan Bellof 1983 med en Porsche Grupp C sportvagn.

1983? Har rekordet stått sig så länge? Isf, vad är Porsche Grupp C sportvagn för helvetesmaskin? :va

Edit:
800px-Rothmans_Porsche_956_C_Coup%C3%A9_%28Langheck%29.jpg

2649 cm³
455 kW (620 PS)
820 kg

http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_956_C

Edit #2: M.a.o. banrekordet kommer att ryka!

Last edited:
1983? Har rekordet stått sig så länge? Isf, vad är Porsche Grupp C sportvagn för helvetesmaskin? :va

Edit:

2649 cm³
455 kW (620 PS)
820 kg

http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_956_C

Edit #2: M.a.o. banrekordet kommer att ryka!
Effektuppgiften är bara nys; det var snarare 1000 hk när man skruvade upp turboladdarna ordentligt.

Banrekord blir det inte, eftersom Heidfeld inte kommer köra sina varv på tävling.

Effektuppgiften är bara nys; det var snarare 1000 hk när man skruvade upp turboladdarna ordentligt.

Banrekord blir det inte, eftersom Heidfeld inte kommer köra sina varv på tävling.

1000 pollar på 2649 cm³?! Kan man anta att motorn hade en aning toppig karaktär? :hihi

Självklart blir det inte ett officiellt banrekord eftersom det inte är tävling med du förstod vad jag menade.

Jag har kör på ~6:09 har jag för mig på Grand Turismo 4 - Tha search for mo'money, med Subaru Impezan. Räknas det?

1000 pollar på 2649 cm³?! Kan man anta att motorn hade en aning toppig karaktär? :hihi

Självklart blir det inte ett officiellt banrekord eftersom det inte är tävling med du förstod vad jag menade.

Jag har kör på ~6:09 har jag för mig på Grand Turismo 4 - Tha search for mo'money, med Subaru Impezan. Räknas det?
Den gode Stefan laddade friskt på Die grüne hölle. Vid ett tillfälle tog Grupp C-Porschen till väders och hamnade i trädtopparna. :brinnerup :näsblod
Han körde även F1 1985.

http://www.stefanbellof.de/

det blir jävligt ballt iaf, rekord eller inte.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman