Kommer Race hojar att börja stylas som customs?

Erick

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Suzuki Busa -05
Min fråga till alla här på siten är som följer.
Det har ju under lång tid tillbaka setts som en självklarhet att styla sin custom.
Men kommer vi i Sverige att börja "pimpa" upp våra Race bikes med samma enerig som glidar åkarna?
Jag jobbar och älskar att fixa till hojar så att de syns, men först nu börjar jag se en förändring hos Race åkarna.
Vad tror ni kommer att ske?
:va

bara o kolla styling forumet..
där finns väl massvis :va

Min fråga till alla här på siten är som följer.
Det har ju under lång tid tillbaka setts som en självklarhet att styla sin custom.
Men kommer vi i Sverige att börja "pimpa" upp våra Race bikes med samma enerig som glidar åkarna?
Jag jobbar och älskar att fixa till hojar så att de syns, men först nu börjar jag se en förändring hos Race åkarna.
Vad tror ni kommer att ske?
:va

Snackar vi racehojar eller sporthojar? Vad gäller racehojarna tror jag inte att pimpningen kommer öka nämnvärt, vissa med lite lackskills fixar det snyggt, andra kör mekonomens fulspray.

När det gäller sporthojar på gata däremot tror jag många är ute efter att styla med det 'senaste', snygga bling bling prylar som inte fyller nån funktion... ;)

Snackar vi racehojar eller sporthojar? Vad gäller racehojarna tror jag inte att pimpningen kommer öka nämnvärt, vissa med lite lackskills fixar det snyggt, andra kör mekonomens fulspray.

När det gäller sporthojar på gata däremot tror jag många är ute efter att styla med det 'senaste', snygga bling bling prylar som inte fyller nån funktion... ;)

jag var jäkligt nära att klicka på knappen "Order crome decal kit honda cbr600rr" till min racehoj. men väntar tills jag vet hur det står till med sponsorer. Men en kolsvart hoj med kromdekaler skulle fan rocka ju :D

Trenden i USA är ju sådan att fixa Sport/race hojen. Men det brukar ta ett gäng år innan trenen kommer över hit.
Själv kommer jag fortsätta att fixa och dona.
Blank svart hoj med krom är inte fel. Förra R1 lackade jag svart men med aluminium look.
Hoppas att det kommer tävlingar för oss med sport/race som är fixade.:D

Jag tror säkerligen att det kommer att komma mer av den varan. Kanske inte nödvändigtvis en massa krom och lull lull men tonvis av eloxerade grejer och kolfiber används ju redan. I min mening är det pimpning.

Det kommer att komma mer och mer.
Vi har i Bomber Magazine kört några rejält pimpade hojar från andra sidan Atlanten och dom har varit uppskattade hos vissa medans andra har förkastat dom helt.

Jag tror personligen vi inte kommer att se samma fokus på krom som jänkarna har. Här blir det mer fokus på snyggt samtidigt som det är funktionellt.

Feta bakdäck kommer att komma, dock inte lika extremt som i USA.
Tror det stannar på 220-280mm. Över det blir svårkört.
Usa så har du mer "show än go".
Här dominerar "go" än så länge. Det är roligare att klämma dit ett turboaggregat än att kroma hojen. Men det skall fortfarande vara snyggt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT