Kommer Pro Superbike att överleva?

Bifogat

  • Backlund_IDM.jpg
    Backlund_IDM.jpg
    79 KB · Visningar: 93
Last edited:

Bilden du använder, har du sparat den från highsider.se? Fotograf är iallafall en holländare som heter Henk Teerink. Fick ett mail från honom där jag fick använda bilderna från honom om jag bara angav fotograf. Här kan ni läsa om detta: http://www.highsider.se/2010-08-26.aspx

Vidare har Filip glömt att ange mig som fotograf för bilden som skickades ut med pressmeddelandet från Dunlop.

Sedan kan man göra som fastbikes.se och andra, att bara kopiera in ett pressrealese och anse det en nyhet, men det är inte rätt;);) Vill ni ha mer info så läser ni här (kontentan är att det inte blir Dunlop i Pro SBK): http://www.highsider.se/2011-01-21d.aspx

Har ogillat att vattenstämpla bilderna då jag tycker att det bara förstör, men jag kanske bör ta mig en ny funderare angående det. Bilderna är bland det roligaste med highsider.se och då känns det tråkigt när så många kopierar bilderna och använder de till höger och vänster (syftar på bland annat dig BigRed och många många fler, Filip har köpt bilderna, men denna gång glömt ange mig som fotograf).

Kan tyckas småsaker, men som sagt är bilderna mer än halva artikeln, enligt många, på highsider. Och jag arbetar ju som bekant inte ideellt. I det närmaste visserligen, men ändå inte ideellt.
 
...
Att Axxexs och några till får eksem så fort de inte andas tvåtaktsrök är ju inget nytt :D

För att förtydliga så är det bara ett fåtal på SH som måste kategorisera allt. 2t vs 4-t, Hayden vs Biaggi osv osv...

Dom som känner mig vet att jag varit mekaniker fler år med mc-team i STCC än vad jag varit hos Nordgren. Även Nordgren har kört annat än 2-t flera år och t.o.m hjälpt förare flera år i PRO-SBK. Så det jag råkar veta eller se är bara tvåtaksexem japp.. :rolleyes: :fyllisar

Haha, det var bland det första som diskuterades mellan STCCs vd och mig. Det har faktiskt vart rätt så få eller inga tabbar alls från Stcc ifjol, 2009 däremot var ju ett katastrof år. Men till 2010 visade de att bryr sig och växte i mångas ögon. Bara det att folk minns ju sällan positiva besked som negativa, av någon anledning:)

Edit: Rättade till några stavfel, skrev från iphone..

Ja och det är lite berättigt också för att få trovärdighet. Ju mer "problem" PRO haft ju mer och större värdeord har använts om serien. Har ibland känts som kunde man inte göra det bra kan man iaf säga det var bra. Sen har iof all racing gått ner sig rejält i Sverige. SM var ibland sämre än bandagsarrangemang förra året. Men STCC mc-klass är inte i närheten av sig själv hur den var dom första åren där.

Bilden du använder, har du sparat den från highsider.se? Fotograf är iallafall en holländare som heter Henk Teerink. Fick ett mail från honom där jag fick använda bilderna från honom om jag bara angav fotograf. Här kan ni läsa om detta: http://www.highsider.se/2010-08-26.aspx
...

Henk Teerinks bilder är alltid gratis att använda för alla. Bara man uppger honnom som fotograf. Han tar aldrig betalt för sina bilder. Så hans krav får respekteras japp.
 
Last edited:
Samma Per Johansson som själv körde i serien en gång i tiden?

Nja... Det finns ju en bild på honom på stcc.se och det ser inte ut som den Per Johansson jag tänker på som RR förare.

...(kontentan är att det inte blir Dunlop i Pro SBK): http://www.highsider.se/2011-01-21d.aspx
...

Nu har ju stcc.se med Pirelli under "samarbetspartners" så det är väl ingen supergissning att det blir dem som enhetsdäck iår.
 
Last edited:
Pinsamt bara att de länkar loggan till continental :D

Kunde inte låta bli att regga mig när jag såg detta inlägget :)

Förmodligen var det cachen i webservern som kopplade objektet till den gamla länken… Gjorde en tömning så nu bör det funka som det ska. Såg inte bra ut men samtidigt sänker man prestandan om man tömmer cachen för varje uppdatering.

Hoppas ni är på gång nu, allihopa. Det finns förutsättningar för att det ska kunna bli riktigt bra.


Joakim Tärnström
Informationsansvarig STCC AB
 
Nu börjar lite förare göra klart med vad de skall köra. Jag få ihop det till detta just nu. Det mesta är taget från highsider.se

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

Backlund Racing Suzuki
Filip Backlund

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

CaWalli (?) BMW
Preddy Papunen

SKAB Racing Honda
Nicklas Cajback

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Kul att Aprilia är tillbaka i Pro Sbk. Det skall bli intressant att se Hampus Johansson på svenska banor igen.
Får vi se någon KTM på gridden nu när Nylund inte kommer att köra.

Fyll på listan efter hand.
 
Nu börjar lite förare göra klart med vad de skall köra. Jag få ihop det till detta just nu. Det mesta är taget från highsider.se

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

Backlund Racing Suzuki
Filip Backlund

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

CaWalli (?) BMW
Preddy Papunen

SKAB Racing Honda
Nicklas Cajback

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Kul att Aprilia är tillbaka i Pro Sbk. Det skall bli intressant att se Hampus Johansson på svenska banor igen.
Får vi se någon KTM på gridden nu när Nylund inte kommer att köra.

Fyll på listan efter hand.

Men Backlund, Papunen och Cajback skall ju köra IDM. Sen att
dom ska göra inhopp ibland i Pro Superbike är ju en annan femma..
men med tanke på att de flesta race krockar i kalendern utom de tre sista,
som är i augusti och september, så kan man inte direkt räkna de som
ordinarie Pro Superbike förare anser jag..

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Och Lucas Ockelfelt (stavning?) på Suzuki.

EDIT: Såg nu att det var faktiskt de 4a sista tävlingarna som inte krockade.. sorry
 
Last edited:
Men Backlund, Papunen och Cajback skall ju köra IDM. Sen att
dom ska göra inhopp ibland i Pro Superbike är ju en annan femma..
men med tanke på att de flesta race krockar i kalendern utom de tre sista,
som är i augusti och september, så kan man inte direkt räkna de som
ordinarie Pro Superbike förare anser jag..

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Och Lucas Ockelfelt (stavning?) på Suzuki.

EDIT: Såg nu att det var faktiskt de 4a sista tävlingarna som inte krockade.. sorry

Anderstorp krockar inte heller:tummenupp
 
Men Backlund, Papunen och Cajback skall ju köra IDM. Sen att
dom ska göra inhopp ibland i Pro Superbike är ju en annan femma..
........

Lite flera som ska vara med på listan....

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Suzuki (KGK?)
Lukas Ockelfelt

Cresto Guide Honda
Andreas Mårtensson
Peter Linden

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson
 
Liten update

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

Backlund Racing Suzuki
Filip Backlund (+ IDM)

CaWalli (?) BMW
Preddy Papunen (+ IDM)

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

Cresto Guide Honda
Andreas Mårtensson
Fredrik Linden (Privat cup)

SKAB Racing Honda
Nicklas Cajback (+ IDM)

Suzuki (KGK?)
Lukas Ockelfelt

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Team ? Kawasaki
Christian Åkerlund (Privat cup)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top