Kommer ni ihåg?

Nä men dra åt helvete, det är fan helt sjukt att dom fortsätter åka "nakna"! :kocko
Svårt att lära en häftig amerikan skydda sig som det brukar heta...
 
Fastblack skrev:
När fan ska folk börja klä sig efter vad man ska göra?
T-shirt, shorts, linne - stor tönt varning !!!!!!!!!!!!
Fattar inte vad folk tänker på, även om dem själv kör lugnt så finns det ju andra som kan ställa till det så det går åt skogen.
Nej sånna där kläder går helt bort!!!!!!!!!!!!
Skulle aldrig sätta mig på en mc utan ett ryggskydd på mig!


Klä er för vad ni ska göra, kan kanske rädda livet på er när olyckan är framme!!!!




Jag tror att alla vid det här laget är väl medvetna om att skydd faktiskt gör det de heter, skyddar....

Det är väl helt och hållet deras problem om de skadar sig eller dör? Men de kanske ej bryr sig?

Hur många tror du läser sådana "så-här-gör-du-annars-dör-du"-inlägg, och tänker:


"AHaaaaaaa... Man blir alltså MER skyddad om man har på sig skinnställ... Se på fan..
Jag som aldrig har haft på mig det tidigare, och trodde att det var mest för posörer.. JAG KUNDE HA DÖTT! Tack för att du räddar mitt liv genom att upplysa mig om de dolda farorna med mc-åkning!"
 
bara en idiot kör utanskyddskläder
 
sismo skrev:
Jag tror att alla vid det här laget är väl medvetna om att skydd faktiskt gör det de heter, skyddar....

Det är väl helt och hållet deras problem om de skadar sig eller dör? Men de kanske ej bryr sig?

Hur många tror du läser sådana "så-här-gör-du-annars-dör-du"-inlägg, och tänker:


"AHaaaaaaa... Man blir alltså MER skyddad om man har på sig skinnställ... Se på fan..
Jag som aldrig har haft på mig det tidigare, och trodde att det var mest för posörer.. JAG KUNDE HA DÖTT! Tack för att du räddar mitt liv genom att upplysa mig om de dolda farorna med mc-åkning!"

Det handlar nog mer om det-händer-inte-mig-tänket, blandat med jag-kör-så-bra-så-jag-kan-inte-köra-omkull-tänket! Dvs inställning och attityd, kanske omognad?
Farbror blå kanske skulle börja göra mer flygande besiktningar mot folk utan ställ? Det skulle ju lätt slinka igenom som "jakt efter stulna mc", eftersom dom flesta mc-tjuvar nog inte har på sig skinnställ, speciellt inte just när dom snor hojen!
 
Hoztic skrev:
Det handlar nog mer om det-händer-inte-mig-tänket, blandat med jag-kör-så-bra-så-jag-kan-inte-köra-omkull-tänket! Dvs inställning och attityd, kanske omognad?

Kanske borde trycka mer på:
"alla andra kör som idioter och du ska skydda dig mot dessa"

Detta kan dessa personers ego inte argumentera emot.....
 
flexbert skrev:
Jag tror hon är rätt pist off på sin kille :näsblod

Varför skulle hon vara det?
Hon är med själv och stuntar alltså lika delaktig som föraren, sen så var det väl hon som tappade fotfästet så ska nån vara lack så är det han.....
 
Hoztic skrev:
Och du är helt säker på att hon vet/vill att han ska wheela? :va

Om jag inte missminner mig så tillhör de där en stuntgrupp och stuntar man i team så tycker jag båda är lika inblandade.
Men jag kan ha fel och att han drog en wheelie utan hennes vetskap/vilja.
Då ska givetvis grabben ha pisk :fatta!
 
M:et skrev:
Om jag inte missminner mig så tillhör de där en stuntgrupp och stuntar man i team så tycker jag båda är lika inblandade.
Men jag kan ha fel och att han drog en wheelie utan hennes vetskap/vilja.
Då ska givetvis grabben ha pisk :fatta!


Hon lär ju knappast varit med på det om hon rammlar av sådär :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top