Kommer Linn att få rätt?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vad tror ni, kommer Linn att få rätt? :D

Fråga: Tack för en underbar spalt, läser den så ofta som jag hinner med här på jobbet om nätterna. Jag är en kille på 23 år och i mina två senaste förhållanden så har det gått åt pipsvängen för att jag har varit för snäll.

Det är inget nytt att tjejer söker efter ”bad boys”. Men jag kommer inte riktigt underfund med varför? Mina tjejkompisar kommer gråtandes till mig när killar behandlar dem illa. Varför utsätter sig tjejer för sådant och vad är charmen med ”bad boys”?

Själv har jag tatueringar, lyssnar på brutal musik och partajar gärna loss, så jag känner inte att jag är tråkig. Men däremot genomsnäll, lyhörd och väldigt omtänksam – och det verkar vara felet.

Linn svarar: Jag vet inte om det ligger något i uttrycket ”snälla killar får inte kyssa vackra flickor”, men visst kan man förundras över hur vissa män kan behandla kvinnor dåligt, och ändå vara attraktiva i många kvinnors ögon. Det är en ekvation som är svår att begripa. Farliga män har i alla tider lockat till sig kvinnor. Det finns flera olika psykologiska förklaringsmodeller till varför en sådan dysfunktionell relation uppstår, men det kan handla om alltifrån rädsla till förhoppningen om att kunna omvända en person. För vissa kvinnor handlar det om att skaffa sig en partner med sidor som man själv inte ”står ut med” att ha.

I längden handlar det ändå om att försöka hitta en partner där det finns en sund utgångspunkt, så därför är jag helt övertygad om att du ska fortsätta stå för den genomsnälla och omtänksamma kille som du är.

Det kommer att ge utdelning. Lita på mig!

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/fragalinn/article5689051.ab

Last edited:
Förmodligen.

Men det är antagligen många bittra stunder för grabben på vägen dit!

/Den "snälla killen"

kan tänka mig att dom flesta i tortyrjenget får fett snygga brudar asså med tancke på hur många våldtecktsmän dom spöar på fritiden ock för att inte tala om sånnna som torterar jur

För att lite löst citera en replik ur en av de mest djupa och filosofiska filmerna i modern tid: :rolleyes:

- "Tjejer blir kära i bad boys men det är den snälla killen de gifter sig med!"

Killen är 23.... När han passerat 30 kommer han se att de snälla killarna är upptagna medan alla jämnåriga Bad Boys sitter på SH och skriver trådar om hur frEcKt och självvalt det är att vara singel...

Tjejer vill ha bra/starka gener till sina barn så så vill de ligga med smarta men elaka/egoistiska killar med mycket hår. Sen vill de ha en snäll och dum kille som förvaltar den smartarga killens barn. Är man som i mitt fall smartsnäll så är man jevvligt illa ute.

:mad: :ödmjuk

Tjejer vill ha bra/starka gener till sina barn så så vill de ligga med smarta men elaka/egoistiska killar med mycket hår. Sen vill de ha en snäll och dum kille som förvaltar den smartarga killens barn. Är man som i mitt fall smartsnäll så är man jevvligt illa ute.

:mad: :ödmjuk

Du också? Folk anar inte vilket öde det är. :gråta

...hon har alltid rätt..Hon är ju TJEJ...:D

Det där har du fått om bakfoten.
Hon är tjej, alltså rent statistiskt sett så har hon fel...igen. :mattias

/Dr.Eggel, moralsuppliant i AFI (AntiFeministiskt Initiativ)

Klart man vill ha en snäll kille! Där med inte sagt att han skulle vara "fesig". Tycker personligen att man kan vända dilemmat åt andra hållet. Snäll, lyhörd, låter killen leka med sina vänner i princip hur mkt han än vill, men ändå så sabbar "ni" det... Va f*n då för om jag får fråga?
...Och det hjälper INTE att sen ringa & gråta för att man ångrar sig & faktiskt menar det...Gjort e gjort & bye,bye boy!..
Så vad fick man själv för att varit "en toppenflickvän?" (jag e inte alls bitter, bara lite småsur... :rolleyes:)

Han får vänta tills han är 35 och kvinnorna på krogen bara vill ha en pappa till sina barn :D

Klart man vill ha en snäll kille! Där med inte sagt att han skulle vara "fesig". Tycker personligen att man kan vända dilemmat åt andra hållet. Snäll, lyhörd, låter killen leka med sina vänner i princip hur mkt han än vill, men ändå så sabbar "ni" det... Va f*n då för om jag får fråga?
...Och det hjälper INTE att sen ringa & gråta för att man ångrar sig & faktiskt menar det...Gjort e gjort & bye,bye boy!..
Så vad fick man själv för att varit "en toppenflickvän?" (jag e inte alls bitter, bara lite småsur... :rolleyes:)

Det här med "snälla killar/tjejer" är ett svårt kapitel, många inser inte hur mycket de egentligen begär av sin partner, de är ju snälla?

Jag har erfarenheter av båda lägren (som snäll och mesig samt den som "tröttnar"), den snälla killen/tjejjen offrar för mycket av sin identitet och hänger upp sig (oftast) på partnern vilket totalt kväver denna. Tänk själv att ha en partner som aldrig tar ett eget beslut eller hela tiden kollar upp vad du tycker, skulle inte det vara oerhört jobbigt?

Skitstövlar/"elaka"/egoistiska killar/tjejer lever ofta efter vad de själv tycker, tänker och vill. Det får dem att verka självsäkra (som de flesta förmodligen vet tilltalar det väldigt ofta det motsatta könet). De snälla utstrålar mest osäkerhet vilket gör dem till mindre intressanta (en osäker bergsgorillehanne blir aldrig ledare = tämligen ointressant för honorna, de vill ha den starke). :tuttar

Han får vänta tills han är 35 och kvinnorna på krogen bara vill ha en pappa till sina barn :D

Jo, tack, det har jag minsann råkat ut för. Ungj*vlarna hade ADHD så det sprutade ur öronen och lite till *nynnar på Björn Rosenströms - Lurad*. :huvet

Det här med "snälla killar/tjejer" är ett svårt kapitel, många inser inte hur mycket de egentligen begär av sin partner, de är ju snälla?

Jag har erfarenheter av båda lägren (som snäll och mesig samt den som "tröttnar"), den snälla killen/tjejjen offrar för mycket av sin identitet och hänger upp sig (oftast) på partnern vilket totalt kväver denna. Tänk själv att ha en partner som aldrig tar ett eget beslut eller hela tiden kollar upp vad du tycker, skulle inte det vara oerhört jobbigt?

Skitstövlar/"elaka"/egoistiska killar/tjejer lever ofta efter vad de själv tycker, tänker och vill. Det får dem att verka självsäkra (som de flesta förmodligen vet tilltalar det väldigt ofta det motsatta könet). De snälla utstrålar mest osäkerhet vilket gör dem till mindre intressanta (en osäker bergsgorillehanne blir aldrig ledare = tämligen ointressant för honorna, de vill ha den starke). :tuttar

Vet inte vad just du har för egna erfarenheter men det ena utesluter väl inte det andra?
Bara för att man är snäll så kan man ha egna åsikter och leva sitt "egna" liv utan att kväva sin partner. Det tror jag inte handlar om snäll resp. elaka killar/tjejer.

Vet inte vad just du har för egna erfarenheter men det ena utesluter väl inte det andra?
Bara för att man är snäll så kan man ha egna åsikter och leva sitt "egna" liv utan att kväva sin partner. Det tror jag inte handlar om snäll resp. elaka killar/tjejer.

Det är klart att så kan vara fallet men i majoritetsfallen där någon klagar på att de inte får förhållanden att fungera med argumentet att de är snälla brukar vara som jag beskriver. Visst finns det undantag även här som överallt annat.

Står en väldigt lång artikel på typ 5-6 sidor i senaste? illustrerad vetenskap., Är i princip som theo säger att kvinnor vill ha snälla killar som tar hand om dem och uppfostrar deras barn och är snälla, men de vill också ha starka gener så de vill ligga med bad boys och föda deras barn, se ha nån snäll kille som tar hand om dem och ungarna ;)

Det är klart att så kan vara fallet men i majoritetsfallen där någon klagar på att de inte får förhållanden att fungera med argumentet att de är snälla brukar vara som jag beskriver. Visst finns det undantag även här som överallt annat.

Jag har ingen som helst grund för det, bara en känsla men jag tror inte majoritetsfallen är så. Men jag kan ha fel. :)

Står en väldigt lång artikel på typ 5-6 sidor i senaste? illustrerad vetenskap., Är i princip som theo säger att kvinnor vill ha snälla killar som tar hand om dem och uppfostrar deras barn och är snälla, men de vill också ha starka gener så de vill ligga med bad boys och föda deras barn, se ha nån snäll kille som tar hand om dem och ungarna ;)

Denna? :)
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4307394&postcount=399

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma