Kommer KTM överleva?

Men nu stiger ju andra aktörer in på KTMs plats med nya fräscha hojar och modeller!
Nähä? Ok skit i det då.
 
Kollade för två veckor sedan av 6 större märkeshandlare i Svealand/Götaland vad de hade för registrerade inventarier av KTM, Husqvarna och GasGas och de hade då lite över 350 motorcyklar i lager av 2023/2024/2025 från dessa märken så egentligen inga jättesiffror och 2023 kan ju även vara lätt begade. Utöver att det fanns en hel del 1290 Superadventure och 901 Norden av 2024 så mest Endurocyklar i lager ser det ut som. Vill man ha en KTM Superadventure 1290 S från 2024 så borde det finnas goda möjligheter för en fin affär.

Den elektriska Freeride ser ut att vara en hyllvärmare också.

Undra vad det beryktade stora lagret av KTM-hojar internationellt består av?
 
Last edited:

Inte oväntat med tanke på vilka två artikeln handlar om. Ungefär lika goda kålsupare, bägge två. Bedragare och skurkar ändå in i benmärgen, bägge två. Ett rent jävla under att skitstöveln Pierer fortfarande får vara delaktig och överhuvudtaget lever med tanke på att han personligen har tömt bolaget på miljarder. Borde finnas ganska många runt Salzburg som kan tänka sig att sätta en kula i den karln…

It’s always the high rollers that get away with it…
 
Kollade för två veckor sedan av 6 större märkeshandlare i Svealand/Götaland vad de hade för reistrerade inventarier av KTM, Husqvarna och GasGas och de hade då lite över 350 motorcyklar i lager av 2023/2024/2025 från dessa märken så egentligen inga jättesiffror och 2023 kan ju även vara lätt begade. Utöver att det fanns en hel del 1290 Superadventure och 901 Norden av 2024 så mest Endurocyklar i lager ser det ut som. Vill man ha en KTM Superadventure 1290 S från 2024 så borde det finnas goda möjligheter för en fin affär.

Den elektriska Freeride ser ut att vara en hyllvärmare också.

Undra vad det beryktade stora lagret av KTM-hojar internationellt består av?

Om dom har 350 reggade KTM så kan du nog lägga till ytterligare 350 oreggade skulle jag gissa.
 
Kollade för två veckor sedan av 6 större märkeshandlare i Svealand/Götaland vad de hade för reistrerade inventarier av KTM, Husqvarna och GasGas och de hade då lite över 350 motorcyklar i lager av 2023/2024/2025 från dessa märken så egentligen inga jättesiffror och 2023 kan ju även vara lätt begade.

Jag håller inte med. Det innebär ju 50-60 hojar per handlare. Oavsett om hojarna är nya eller begagnade så är det bara de allra största handlarna i Sverige (som säljer fler än ett märke) som har större lager av 1-3 år gamla hojar. Deras hojar är dessutom aningens lättare att sälja då konkurshotet inte ligger som en våt filt över märket…
 
Inte oväntat med tanke på vilka två artikeln handlar om. Ungefär lika goda kålsupare, bägge två. Bedragare och skurkar ändå in i benmärgen, bägge två. Ett rent jävla under att skitstöveln Pierer fortfarande får vara delaktig och överhuvudtaget lever med tanke på att han personligen har tömt bolaget på miljarder. Borde finnas ganska många runt Salzburg som kan tänka sig att sätta en kula i den karln…

It’s always the high rollers that get away with it…
Kanske därför Pierer stämmer Zochling.
Zochling tänker ju sälja panten (aktierna i KTM) och "reversen" där panten ligger som säkerhet.
Troligen till nått företag som specialiserat sig på indrivning från svåra låntagare.
 
Hur som helst visar KTM hur även ett företag med ädel historia och till synes gränslös framgång kan köras i botten, inte enbart kommuner (tänker på Botkyrka) och andra dekadenta föreningar.
 
Hur som helst visar KTM hur även ett företag med ädel historia och till synes gränslös framgång kan köras i botten, inte enbart kommuner (tänker på Botkyrka) och andra dekadenta föreningar.
Fartblinda! Detta händer då VD har bonus baserat på något som kanske inte är enbart positivt, tex ökad omsättning (då det resulterar i huvudlösa satsningar med lånade pengar)
 
Bör väl innebära att KTM kommer att vara i indisk ägo från och med nyss.
Men...kan kanske bara bli bättre tänker jag...
 
Blir kvaliteten bättre då eller? Indierna verkar ju bygga hojar som inte exploderar.
Och vilka modeller om några kommer fortsätta byggas i Europa? Spännande fortsättning följer.

Om vi drar paralleller till bilindustrin så blev ju inte Jaguar direkt sämre av att bli köpta av Tata Motors. Oavsett var de byggs så måste det finnas en solid ägare som har råd med nödvändig utveckling och investeringar.


Med vänlig hälsning,
 
Back
Top