Kommer kraschpuckarna ta i innan fotpinnen?

NU äntligen har jag ordnat lite bilder :)
Sen om någon blir klokare av bilderna det vet jag inte :D

De där ser onekligen rätt långa ut, nja de där skulle jag nog plocka bort.
Jag skulle köra med vanliga bobiner i aluminium, det fungerar lika bra.

Skall de verkligen sitta så långt ut. Det har jag aldrig sett förut. Vad är det för märke på dem?

T-rex racing, dom är köpta på Ebay för 990kr och då fick jag som sagt puckar till ramen, gaffeln och svingen.

Det som jag inte har skrivit är att jag skulle kanske kunna kappa bultarna lite och ta bort aluminium-destansen som ni ser mellan svingen och pucken.

Bifogat

• Kraschbombin2.jpg
    Kraschbombin2.jpg
    235.2 KB · Visningar: 89
Om det är ett likadant kit som jag länkat till här verkar det märkligt att det skulle följa med distanser som inte finns på bilderna. :va

Om det är ett likadant kit som jag länkat till här verkar det märkligt att det skulle följa med distanser som inte finns på bilderna. :va

Det tycker jag oxå. Det roliga är att dom skickade fel bombiner först, dom skickade ett par med M8-bult men till zx10:an ska det vara M10-bult. Dom första som kom fanns det inte med några distanser till men till dom andra var bultarna längre och så var den här aluminium-distansen med. Det gör ju att man funderar på om inte distansen ska sitta med, eller?

Bra idé,gör så!

Henrik

Det ända jag är orolig för är att inte pucken ska göra sitt jobb om det är så att jag tappar cykeln.

Last edited:
Håller med. Jag hade också tagit bort distanserna.

1. Ta bort bobbiner och distanser.
2. Skicka bilder (bättre än de vi sett) till försäljaren och förklara läget, kanske får du lite goodwill efter att de gjort fel två ggr. :tummenupp

1. Ta bort bobbiner och distanser.
2. Skicka bilder (bättre än de vi sett) till försäljaren och förklara läget, kanske får du lite goodwill efter att de gjort fel två ggr. :tummenupp

Ok jag får ta och göra det, låter som en bra ide.
Tack för att ni tog er tid iaf :)

Det ända jag är orolig för är att inte pucken ska göra sitt jobb om det är så att jag tappar cykeln.

Dom där ska ju bara,förutom att agera bobiner då,endast hindra svingen att bli skrapad och till det funkar till och med biltemas små alu bobiner som kanske bygger ett par tre cm(har testat! :gnissla)så jag har inga tvivel på att de kommer funka utan distanser.

Henrik

Dom där ska ju bara,förutom att agera bobiner då,endast hindra svingen att bli skrapad och till det funkar till och med biltemas små alu bobiner som kanske bygger ett par tre cm(har testat! :gnissla)så jag har inga tvivel på att de kommer funka utan distanser.

Henrik

Okej, tack. Känns lite smått onödigt att jag köpte dom då med tanke på att jag redan hade bombiner på hojen :D men jag fick med dom tillsammans med det andra så det kan ju inte skada.

Nu måste jag gå och lägga mig för kvällen, klockan ringer kl. 04:00 imorgon-bitti (börjar jobba kl.05:00 :huvet)

Mest troligt inte. Har du så mycket nerlägg så fotpinnarna tar i så har hojen komprimerats ihop i fjädringen rejält. Helt plötsligt är fotpinnarna det som tar i först.

Men det såg inte speciellt snyggt ut med det utsticket :va

Det här var svaret jag fick av säljaren på Ebay dock så står det inget om ut i fall att pucken tar i före fot pinnen, vet inte om dom förstod min fråga.

Hi,

I apologize for the delay. You need the spacers so they will bring the spools out, otherwise, the spools will hit the swingarms before you can tighten them on the Kawasaki. The 10mm spools fit pretty much all of Kawasaki.

Dom tar dock inte i svingen när jag skruvar dit dom utan distanser så jag skippar nog distanserna.

5aef2f3f-57a4-2f0d.jpg

Idag gjorde jag iaf som ni sa... Jag jobbade lite mer med kroppen, här är en bild på mitt typ första knäskrap :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...