Kommer kommunen undan med detta?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Sommarjobbar inom kommunen.. Jag fyllde 18 den 3e juli, och började jobba den 11 juli. Enligt kommunens system får jag betalt som 18-åring månaden EFTER jag fyllt. Skitkorkat system, och jag undrar om det verkligen är OK att göra så?

liksom, 18 bast och betalas som 17-åring.. Känns jävligt konstigt, och de skiljer 3000 spänn i handen på fyra veckor

/Anton

Anton_Ljunghusen skrev:
Sommarjobbar inom kommunen.. Jag fyllde 18 den 3e juli, och började jobba den 11 juli. Enligt kommunens system får jag betalt som 18-åring månaden EFTER jag fyllt. Skitkorkat system, och jag undrar om det verkligen är OK att göra så?

liksom, 18 bast och betalas som 17-åring.. Känns jävligt konstigt, och de skiljer 3000 spänn i handen på fyra veckor

/Anton

Snacka med facket. Görs massor av reklam för "missbehandlade sommarjobbare" just nu.

Sluta gnell. Va gla att du äns har en job, monga e arbetts slösa ock dom gneller inte enns.

Tysken skrev:
Jag tycker sommarjobbare har för hög lön.

Jaha? Ska jag anteckna eller vad va liksom tanken med att påpeka det?
Läs långsammare nästa gång så kanske hjärnan hänger med :tomten

Last edited:
Principen är enkel för ett forum; I tråden ställs en fråga, och den som kan svara på frågan svarar. De andra kniper

Try it boys

:tummenupp

Anton_Ljunghusen skrev:
Principen är enkel för ett forum; I tråden ställs en fråga, och den som kan svara på frågan svarar. De andra kniper

Try it boys

Word!!!..

Slå dom en pling! Du var ju 18år när du börjarde arbeta så jag tror knappast att dom får göra så!
Stå på dig. Att jävlas med bossen är alltid kul!! Som ombud för HTF på företaget tar jag vara på varje tillfälle.. :banana

Googlade fram info till dig.. Om du inte redan har det..

Sektion 9, Lund/kommun KARTSÖK
Hitta till avdelningar och sektioner.
Klicka här

Kommunal Skåne

Telefon 046-356733
Fax 046-356735
E-post sektion9.skane@kommunal.se

Postadress Sektion 9
Tullgatan 14
22354 LUND
Expedition Tullgatan 14
22354 LUND

Exp. tid Mån-tis, tor-fre 08.00-16.00, ons 8.00-12.00 Lunchstängt 12.30 - 13.00

Anton_Ljunghusen skrev:

/Anton

Enligt handels avtal så får man höjd lön from den första i den månaden då förändringen sker, alltså 1 juli. Men sen kan det ev. skilja sig från avtal till avtal.
Har du timlön?
I så fall bör du få betalt för timmarna i juli med 18-års lönen på augustilönen.

Å andra sidan så är du ju 18-år redan innan du börjar jobba så jag ser inte problemet.

Anton_Ljunghusen skrev:

Try it boys

Kanske andra forum men inte här. Läs hela forumet en gång till, sakta, så ser du principen :hihi

Anton_Ljunghusen skrev:

Try it boys

Haha, du borde väl varit på forumet länge nog för att känna till Swedie's Lag: "varje tråd som startas på sporthoj.com kommer alltid innehålla en viss procent spam och slutar aldrig med samma ämne som den börjar med"

Ska ringa runt lite, lyfter tråden sen om hur det gick.. tack för alla tips och nummer :)

Kommunen har jag redan tjatat på och dom hade motiveringen "så är det för alla"

ska testa facket

Last edited:
Tysken skrev:
Kanske andra forum men inte här. Läs hela forumet en gång till, sakta, så ser du principen :hihi
WORD!!

så kanske det funkar på forum, men detta är sporthoj.com!!
lyssna på Tysken och Ola.. och lugna ner attityden lite ;)

kajlyl skrev:
WORD!!

så kanske det funkar på forum, men detta är sporthoj.com!!
lyssna på Tysken och Ola.. och lugna ner attityden lite ;)

Vad man än skapar för tråd kommer det ju sketna kommentarer som inte har med saken att göra, bara för att nån sitter hemma och inte har något vettigt att göra

Snackat med facket och det verkar tyvär inte finnas mycket att göra.. Enligt dom är det upp till kommunens avtal

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg