KOmmer jag frysa ihjäl?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Hade tänkt att ta en runda imorgon på dagen ut till yxlan för att sedan återvända på kvällen. Var ute och cyklade nu ikväll (2.5 C) och höll på att frysa ihjäl så jag kom att tänka på ifall det ens är lönt att testa med hojen? Tänkte köra med underställ under skinnstället och sedan långtröja och jacka över. Någon som vet hur illa det är? Känner att min redan en gång förfrysta tumme kommer må ganska dåligt.

Ska jag görat eller inte? :va

Nilsson_ skrev:
Hade tänkt att ta en runda imorgon på dagen ut till yxlan för att sedan återvända på kvällen. Var ute och cyklade nu ikväll (2.5 C) och höll på att frysa ihjäl så jag kom att tänka på ifall det ens är lönt att testa med hojen? Tänkte köra med underställ under skinnstället och sedan långtröja och jacka över. Någon som vet hur illa det är? Känner att min redan en gång förfrysta tumme kommer må ganska dåligt.

Friskt vågat, hälften vunnit!! :Bugar

(och andra hälften, stelfruset) :D :lol

Borde inte vara några som hellst problem!

Jag kom precis hem, 1mil på fyrhjuling, i mössa och vindjacka.
Ett par stickade vantar på tassarna och ett par jeans på benen.

Jag fryser, men visstfan lever ja :tomten

Bah! När jag åkte hemifrån i morse (Täby) var det -1,5 grader. Det är bara att hänga på sig mera kläder och BRASSA å dra i helvet för att citera en profil här på forumet!

Last edited:
Nilsson_ skrev:

Självklart ska du görat!! Vem kommer ihåg en fegis :banana
Jag var ute å åkte på Bogesund ikväll å jag frös jätte mkt jag lovar!!! men va fan man lever bara en gång och vintern är ju så lååååååååååååång. :3freak

Nilsson_ skrev:

Självklart :tummenupp
Skall själv ut på favoritvägarna i dag, snart är vintern här och då får man sitta här istället, inte för att det är såå hemskt :tungan

2,5 grader? :3freak

Som lägst nu efter sommaren har nog varit 8-9 grader i Skåne
och jag tycker DET är kallt.

Det är bara o åka, du har ju en kåpa som styr undan luften.

Jag tycker att jag klarar mig ganska bra på mitt Monster o då sitter jag helt öppet med överkroppen.

Det som är allra värst är ju fingrarna, dom blir snabbt nedkyld.

(Det fick jag erfara i söndags när jag åkte till Gelleråsen.
Åkte runt 7-tiden, var nog inte många plusgrader i luften då. Det var nog det värsta mina fingrar varit med om.)

Men som sagt var det är bara o klä på sig o gasa iväg

handtagvärmare
skoteroverall
musöron
tandskydd

sen är det bara å hålla i.... :hihi

"Det finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder!"

De ä ba' o kö.

Om du sätter på dig någon vindtät jacka på överkroppen så kommer det inte vara kallt.
Förr förra vinterna var det runt -15 hela dan o på eftermiddan -19. Jag körde budhoj hela den dagen, de var kallt.

Nilsson_ skrev:

Nej det ska du inte!
Om man åker hoj och fryser så är det inte enbart obehagligt, hjärnan påverkas också på ett negativt sätt d. v. s. man tappar omdömmet, och att tappa omdömmet i trafiken vet ju alla vad det kan leda till.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN