Kommer jag att märka stor skillnad ? (Ktm 400-450-525)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Idag har jag en Ktm 400 exc 01:a som jag härjar i skogen med, har som förhoppningar att kunna köra nån mindre tävling här i norrland och om intresset håller i sig kanske leta sig ner mot GGN.

Polarn (Spoonmannen) har en 04:as 450 exc som han köpte motardpuckar till som han verkar helnöjd med efter gatan.

Jag har inte testat min än med nån annan drevning eller med motardpuckar, men jag vill kunna leka som han och dra upp den på bakhjulet osv. Men ändå vill jag vara snabb i skogen (satsar ju på att vara snabbare än honom i år).

Så frågan lyder är 450 så mycket rappare än min 400 eller kommer den att duga att leka med efter vägen och ev köras med släp ner till mittsverigebanan nån gång.

Och om jag kliver upp på en 525:a kommer den att vara så mycket större (roterande massa osv) att jag kommer att bli långsammare i skogen eller är det en hårfin skillnad mellan 450:n och 525:an ?

525:an kommer ju säkert att bli roligare efter vägen men kommer den att bli för brutal i skogen ?

Då vi har en förkärlek till att köra på dom jävligaste ställena vi kan tänka oss så vill jag ha en hyffsat smidig maskin oxå.

HJÄLP

450 är riktigt rapp, men det är inget som talar för att det går fortare bara för man byter..
Angående 525, så är det inget alternativ om du gillar att böka runt där det är som jävligast, då är 450 eller din 400 ett bättre val.

Ska du bara åka lite tävlingar på skoj, och sen har planer på lite motard, så räcker det med din 400. vid tillfälle så får du helt enkelt prova polarns 450 och jämföra, och sen dra en slutsats.
(tror iofs att du kommer att tycka om 450 mycket)

Obs!!! Bara mina tankar..

Behåll din 400:a. Om du satsar på att vara snabbare än kompisen i skogen och kan nöja dig med att åka lite långsammare runt korvkiosken så är 400:an hojen för dig.

Hi-ho skrev:
2162389 450 är riktigt rapp, men det är inget som talar för att det går fortare bara för man byter..
Angående 525, så är det inget alternativ om du gillar att böka runt där det är som jävligast, då är 450 eller din 400 ett bättre val.

Ska du bara åka lite tävlingar på skoj, och sen har planer på lite motard, så räcker det med din 400. vid tillfälle så får du helt enkelt prova polarns 450 och jämföra, och sen dra en slutsats.
(tror iofs att du kommer att tycka om 450 mycket)

Obs!!! Bara mina tankar..

Nej jag är ganska övertygad om att jag är snabbare på min 400 än 450:n i skogen troligtvis skulle jag vara ännu snabbare på en mindre maskin.
I skogen duger min 400 men jag vill även leka av mig på asfalten och det är då jag blir lite skeptisk att 400:n kommer att vara tillräckligt rapp.
Då vi körde i vintras så verkade hans mer villig att ta upp på bakhjulet än min då vi låg på efter skogsbilsvägarna. Jag kan ju iofs inte jämföra förrän jag köpt motardfälgar till min hoj eg. Tänkte om det är nån som provat bägge på asfalt med motardfälgar.

Men det börjar luta åt att jag släpper tankarna på 525:an.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT