Kommer inte till jobbet?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jag bor i Helsingborg och där är jag nu, jobbar i karlskrona och måste vara där kl 05:00 imorgon.
Enligt sj.se är all trafik i skåne inställd...

Vad händer då? hur påverkas plånbokoen o.s.v.??

Jag bor i Helsingborg och där är jag nu, jobbar i karlskrona och måste vara där kl 05:00 imorgon.

Det drabbar din plånbok, ja.

Arbetsgivaren är inte skyldig att betala ut lön till folk som inte kommer till jobbet (annat än vid sjukskrivning)
SJ är inte skyldig att skjutsa någon till jobbet.

Force major gäller vid översvämmningar, storm och andra väderrelaterade inställningar av trafiken, skulle dom däremot säga "ähh vafan, det är ändå så få som åker med oss, så vi skiter i att köra den här veckan" skulle dom kunna få böta. (men inte till dig)

Har du ingen bil så kan du ju kolla om det blir billigare att hyra en eller att stanna hemma, går det inga bussar??

Last edited:

Du är körd, får förmodligen sparken på stående fot.:rolleyes:

Äh, snacka med arbetsgivaren, ta en semesterdag eller kompledigt, eller be att få jobba in tiden .

Annars är det permision, å då är det dagslönen som ryker.

är de verkligen så mycke storm där nere?
såg så löljigt ut imorse på nyheterna, en gubbe som stog vid havet o de blåste lite..
han sa inge tecken på att de ska mojna :rolleyes:

såg så löljigt ut imorse på nyheterna, en gubbe som stog vid havet o de blåste lite..

Ehh ja ... ett par rotvältor här i Kalmar idag iallafall , plus att taket på farsans carport lyfte lite hehe..

Och det är ju värre söder ut säger dom juh , ska jobba i karlskrona hela
denna veckan som kommer , lägga tak :gnissla

Här har det blåst så INNIHELVETE idag, EN jäkla massa träd har vällt.

En liten pojke (9 år) dog i Motala vid 12 tiden idag när han och hans far var ute och körde moped, ett träd välte över dem :gråta V.I.F

Annars är det permision, å då är det dagslönen som ryker.

Jag har för mig att det är tvärtom. Permission= ej löneavdrag.

Däremot kan ha ju få tjänstledigt den dagen och då blir det inga stålars. Alternativt semester eller en kompdag.

*/ ?>
Back