Kommer inte in i min bil! (LÖSNING INKOM)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Väldigt fiffiga förslag! Härligt! Tack!

Men borde inte min metod för att öppna förardörren fungera? Skulle vilja veta varför den inte gör det. Beror på frånvaro av ström?
Kan vara så enkelt att BMWs dörröppningsmekanism runt de årgångarna är fullkomligt värdelös. Har själv en X5 där själva plåten som handtaget fäster i gått sönder flera gånger vilket får till följd att dörren inte går att öppna. Har lagat felet två gånger och det är redan på väg att ge sig igen, om man bara drar normalt i handtaget så öppnas inte dörren men om man rycker till med lite kraft så funkar det. Du kanske kommer åt rätt bit med kroken, men om du inte lyckas lägga rätt kraft bakom öppningsrörelsen så förblir dörren stängd. Fullkomligt värdelös konstruktion...

Vet inte om du har samma funktion i din bil, men på min så öppnas rutor och taklucka om man håller in upplåsningsknappen på fjärren en stund. Förutsätter såklart att man har ström i kärran så det hade inte hjälpt dig få rätt på ditt ursprungliga problem, men kan vara värt att lägga på minnet så du slipper klättra in genom passagerardörren när/om förardörrmekanismen väl går helt åt helvete.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top